معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام؛
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:طی پنج روز گذشته تعداد بیماران بستری کرونایی در استان دو رقمی شده است.
کد خبر: ۹۴۱۱۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱ 16 February 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ دکتر جمیل صادقی فر  اظهار داشت: تعداد بیماران بستری کرونا را ۳۳ نفر اعلام کرد.

وی افزود: افراد دارای علائم بیماری در مراجعه به مراکز منتخب کرونا درنگ نکنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام عمده علایم بیماری کرونا را سرفه خشک، بدن درد، اختلال در حس بویایی و چشایی و تب عنوان کرد و از افرادیکه دارای این علایم هستند، خواست در صورت مشاهده به مراکز درمانی مراجعه کنند.

صادقی فر با تاکید بر لزوم استفاده حداکثری از ماسک توسط مردم یادآور شد: اجتناب از ورود به تجمعات، مکان های شلوغ، مسقف و بدون تهویه و یا کاهش زمان حضور در این مکان ها همزمان با رعایت پروتکل های بهداشتی نیز باید مورد توجه مردم قرار گیرد.

وی فاصله گذاری اجتماعی را کلیدواژه مهم در پیشگیری از ابتلا به کرونا عنوان و اضافه کرد: عموم ‌مردم باید نسبت به این مساله توجه لازم داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: گروه های پرخطر از قبیل افراد دارای بیماری زمینه ای مانند دیابت و فشار خون، مادران باردار و سالمندان بیش از هر زمان دیگری خودمراقبتی را در اولویت قرار داده و ترددهای غیرضروری برای این افراد باید محدود شود.

صادقی فر با بیان اینکه خطر کرونای جهش یافته انگلیسی در یک قدمی ماست، افزود: رمز پیشگیری از ابتلا به این ویروس، درک درست از وضعیت موجود و توجه حداکثری به اصول بهداشتی است./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار