مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک از افزایش بازرسی های کرونایی از اول اسفند تا بیست فروردین سال آتی خبر داد.
کد خبر: ۹۴۲۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳ 21 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، مهندس حسن مهرعلی افزود: با توجه به لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و قطع زنجیره انتقال و لزوم برنامه ریزی دقیق برای روزهای پایانی سال، برنامه بازرسی ویژه با تغییر در نقشه بازرسی و افزایش چتر نظارتی و با اولویت برخورد و اعمال مقررات واحدهایی که در بازرسی های قبلی اهتمامی در راستای اصلاح نداشته اند از اول اسفند اغاز و تا ببست فروردین ادامه خواهد یافت.
وی افزود: پیش از این آموزش های لازم، تذکرات، اخطاریه های بهداشتی برای واحدهای متخلف ارسال شده است پس بنابراین رویکرد اسفند اعمال مقررات است.
وی تاکید کرد: بازرسی ویژه بهداشتی از تمام مطب ها و کلینک ها و داروخانه ها و مراکز درمانی با رویکرد اعتبار سنجی و راستی آزمایی و صحت سنجی و نیز انطباق روند جاری ارایه خدمات با رعایت پروتکل های بهداشتی در راستای قطع زنجیره انتقال در قالب طرح ضربت و جدا از بازرسی روتین با استفاده از ظرفیت بازرسان بهداشتی آغاز شده است.
مهرعلی یادآورشد: با توجه به لزوم برنامه ریزی منسجم در راستای شناسایی سریع و دقیق فرآیندهای معیوب و تاثیرگذار در سلامت جامعه و به سبب ورود سریع و انعکاس و پیگیری به موقع برخی عدم توجه به محدودیت ها و ممنوعیت ها و تجمع ها و ترددهای غیراضطرار و صف ها و تراکم در مراکز تامین اقلام، خصوصا در ماه آخر سال، تیم های بازرسی بهداشتی در سه تایم صبح، عصر و شب و در روزهای تعطیل برنامه ریزی شده است که انجام کار خواهند کرد.
مدیر گروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک اضافه کرد: خوشبختانه همکاری مقام قضایی و انتظامی در برخورد سریع و به موقع تخلفات بهد اشتی در راستای قطع زنجیره انتقال کرونا ستودنی است و در حال حاضر در حال برنامه ریزی بازرسی بهداشتی مشترک با متولیان امر برای پایش برخی از اماکن پرتردد در روزهای آخرین سال در راستای اصلاح سریع و به موقع فرایندها و نواقص از طریق متصدیان و مدیران ذیربط می باشیم.
مهرعلی گفت: همچنین نیاز است در راستای ممانعت از شیوع بیماری دستگاه ها و سازمان ها نیز به وظایف ذاتی خود عمل کنند و اتخاذ تدابیر لازم و ساز و کار مناسب در راستای حفظ سلامت شاغلین در ادارات و سازمان ها و صنایع از وظایف دستگاه های مربوطه می باشد.
وی با اشاره به اینکه برنامه ریزی پایش مجدد از طریق بازرسان اعمال شده است، افزود: برخی واحدهای ارایه دهنده خدمات نیاز است برنامه ریزی قوی در راستای کاهش میزان زمان توقف و تراکم ارباب رجوع در محل اعمال کنند که در غیر اینصورت به ناچار با اقامه دعوا مجبور به پلمپ آنها خواهیم شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار