امروز کشور ما  در سطوح مختلف در جمبره مدیران فاسد و ناکارآمدی قرار گرفته است که فقط از این صندلی به آن صندلی پرش می کنند ،همین حاشیه امن ها ،همین پناه گرفتن در امنیت ها ،همین امید به ارتقاء ها باعث شده تا مدیران بدون واهمه از آینده اشان ،ناکارآمدی وضعف را بر پیکره سیستم تحت مدیریتشان تزریق کنند !
کد خبر: ۹۴۲۷۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲ 21 February 2021

تابناک ایلام علی اصغر اسدی  ::نباید در این گزاره شک کرد که کشور ما مملو از ظرفیتها ومزیت هاییست که در صورت مدیریت وبهره وری درست،می تواند آن را در برابر تکانه های گوناگون داخلی وفرامرزی مصون نگه دارد . اما برخی سوء مدیریت ها و یا بهتر بگوییم مدیریت جزیره ای وقبیله ای بسته حاکم بر کشور، باعث شده تا مردم ما نتوانند آنچنان باید وشاید از مواهب این ظرفیت ها بهره مند شده واز سویی سیری شکم مردمانمان به اخم وخنده دیگران وابسته باشد.

ایران ما با وجود بهره مندی از منابع رو زمینی وزیر زمینی ،انگار از یک خشکسالی ممتد مدیریتی رنج می برد . خط ومشی های مدیریتی به گونه ای ترسیم شده که انگار عده انگشت شماری مدیر زاده شده اند ،تغییر مدیریت ها به جای تبعیت از ساختارهای تعریف شده برای استفاده از ظرفیت های جدید و تزریق خون تازه در رگ های مدیریتی، به تغییر افراد از این پست به آن پست ،از آن شغل به آن شغل و از این مسند به آن مسند خلاصه می شود.

مدیران ضعیف ،مدیران ناکارآمد ،مدیران دست کج با پرونده های متعدد فساد بعنوان عوامل اعتماد زا ،فقط از این صندلی به آن صندلی جابجا می شوند. به جای اینکه مدیر مفسد وزد وبند بازی که اعتماد مردم به نظام مدیریتی کشور را هدف قرار داده  از چرخه مدیریت خارج شوند ،ارتقاء گرفته ودر مسندی بالاتر قرار می گیرند .

اگر از من بپرسند که عامل فاصله گرفتن انقلاب ونظام از آرمانهایش و عامل بی اعتمادی مردم به مسئولین کشور چیست ؟! بی درنگ خواهم گفت ؛رفتار مدیران ! قرار گرفتن مدیران ناکارآمد بر مسند مدیریت وبدتر از همه ،در حاشیه امن قرار گرفتن مدیران فاسد ،ناکارآمدو رانت باز ! آنانیکه به جای اینکه راهشان به محکمه عدالت کج شود ،سر از پشت میز مدیریت های بالاتر در می آورند !

وقتی یک استاندار ناکارآمد که به جای نمایش تدبیر و کارآمدی برای فایق آمدن بر مشکلات رنگارنگ اقتصادی ،اجتماعی وامنیتی استان تحت مدیریتش با پناه بر ذکر وتسبیح ،مردمانش را در باتلاق ناکارآمدی ها گرفتار می کند ،به جای عزل وبرکناری ،در راس یک دستگاه حساس کشوری قرار می گیرد ،این یعنی جایی این ساختار لنگ می زند !

وقتی که رسانه ها زد وبند ها ،تخلفات ،مفاسد و سوء استفاده های یک مدیر کل استانی را فریاد می کشند ،اما در کمال ناباوری این مدیر به جای قرار گرفتن در پشت میز محاکمه ،ارتقاء جایگاه گرفته وبه ریش مطالبه گران می خندد ،این یعنی سیستم در کنار شعار زدگی به فساد ساختاری هم دچار شده است .

آری!شفاف بگویم امروز کشور ما در سطوح مختلف در چمبره مدیران فاسد و ناکارآمدی قرار گرفته  که فقط از این صندلی به آن صندلی پرش می کنند ،همین حاشیه امن ها ،همین پناه گرفتن در امنیت ها ،همین امید به ارتقاء ها باعث شده تا مدیران بدون واهمه از آینده اشان ،ناکارآمدی وضعف را بر پیکره سیستم تحت مدیریتشان تزریق کنند !

آیا همین ناکارآمدی ها ،فسادها و ارتقاهای متعاقب آن ،آیا همین ضعف های مشهود در سیستم مدیریتی کشور برای ناامیدسازی مردم ،بی اعتمادیشان به مدیران و کاهش احساس مسئولیت اجتماعی مردم نسبت به آینده خود وکشور کفایت نمی کند ؟!

اگر فردا روزی خبر رسید که فلان مدیرکلی که امروز به یمن وثیقه چند میلیارد تومانی آزادانه به امور مدیریتی اش می پردازد ! ارتقاء یافته ودر میزی بزرگتر از میز فعلی اش ،اتاقی به مراتب فراخ تر از اتاق مدیریت حال حاضرش با کلی خدم وحشم قرار گرفت ،هیچ تعجب نکنید ! از سیستم مدیریتی آلوده به فساد چنین رفتاری بعید نیست !یادتان باشد که مدیران فاسد همیشه هوای یاران خود را دارند !

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
محمد رضا احمدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
درود بر شما. دقیقا عدم اعتماد مردم عدم‌ اجرای عدالت و البته‌ بعضا اجراي بی عدالتی در رابطه بابرخورد عقلائی وقانونی با فساد ومفسده ها در تمام زمينه ها ازجمله نيروي انساني ناکارآمد والبته داراي پارتي وپشتوانه دار سیاسی می‌باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
بیشترین نقش رو رسانه هایی مثل شما در ارتقا مدیران چاپلوس و بی لیاقت دارند. به دلایل زیاد که این جا مجال گفتنش نیست!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۰۴
حالا شما بگین درنظام اسلامی این همه تظاهرات فسادوبی عدالتی نشانه ی چیه
سمپاش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۶
باور کنید واقعیت را گفته ای قطعا همانگونه که تاجگردون گفت با دستمال کثیف نمیشه چیزا را تمیز کرد همه فاسدند و شریکن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار