به منظور نظارت و صحت سنجی وسایل سنجش؛
مدیر کل استاندارد استان ایلام گفت: در راستای اجرای تکالیف ذاتی، دینی و قانونی سازمان ملی استاندارد و به منظور نظارت و صحت سنجی وسایل سنجش و همچنین جلوگیری از کم فروشی، ترازو‌ها و باسکول‌های بازار ایلام مورد بازرسی و کنترل بازرسان استاندارد قرار گرفت.
کد خبر: ۹۴۳۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۰ 26 February 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ مهناز همتی اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۹۲۲ وسیله سنجش سبک شامل ترازو‌های مرغی و دیجیتالی و باسکول‌های متحرک که در مراکز عرضه و توزیع از جمله میادین میوه و تره بار، طلافروشی ها، تاسیسات سیلندر پرکنی، قنادی ها، نانوایی‌ها و غیره استفاده می‌شوند در کلیه شهرستان‌های استان ایلام مورد آزمون قرار گرفته اند.

همتی بیان کرد: در راستای اجرای تکالیف ذاتی، دینی و قانونی سازمان ملی استاندارد و به منظور نظارت و صحت سنجی وسایل سنجش و همچنین جلوگیری از کم فروشی، ترازو‌ها و باسکول‌های بازار ایلام مورد بازرسی و کنترل بازرسان استاندارد قرار گرفت.

وی گفت: این آزمون‌های ادواری که بر اساس قوانین، ضوابط اجرایی و مقررات اوزان و مقیاس‌ها و وسایل سنجش سازمان ملی استاندارد ایران اجباری است به منظور بررسی صحت توزین وسایل سنجش مورد استفاده صنوف در داد و ستد عمومی انجام می‌گیرد و در صورت تأیید صحت توزین وسیله، برچسب حاوی تاریخ آزمون بر روی آن نصب خواهد گردید.

مدیر کل استاندارد استان ایلام گفت: به شهروندان گرامی توصیه می‌کنیم که در هنگام خرید، به منظور اطمینان از صحت عملکرد وسایل توزین، حتما به برچسب صحت عملکرد الصاق شده بر روی ترازو‌ها توجه نموده و از مراکزی که ترازو‌های آن‌ها فاقد برچسب صحت عملکرد است جدا خودداری نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق تلفن گویای ۲۴ ساعته ۱۵۱۷ و یا سامانه رسیدگی به شکایات اداره کل به شماره ۵۰۰۰۱۱۵۱۷، شکایت خود را اعلام نمایند تا با متخلفین مربوطه برخورد قانونی صورت گیرد./ع

بیشتر بخوانید:

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار