کد خبر: ۹۴۳۹۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰ 26 February 2021

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های مجازی نمازجمعه با بیان اینکه خداوند تمام آسمان‌ها وزمین را برای حیات وزندگی انسان آفریده است، افزود: جهان از آن انسان و انسان برای رسیدن به رحمت واسعه الهی خلق شده است.

وی با اشاره به اهمیت رحمت رحیمیه الهی اظهار داشت: مظهر رحمت رحیمیه، بهشت الهی است و از این رو رابطه خلقت وبعثت با رحمت مسئله اساسی بوده زیرا دستاورد بعثت، رحمت الهی است.

وی با عنوان اینکه پیامبران الهی برای رساندن انسان‌ها به رحمت مبعوث شدند و تلاش کردند، ادامه داد: تمام رسالت پیامبران آسودگی بشر در دنیا وآخرت بوده است.

آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه بی رنج گنج مسیر نمی‌شود، افزود: با کلید سنت وپیامبر و کتاب الهی می‌توان به رحمت خداوند نائل شویم.

حضرت زینب (س) مظهر بصیرت کامل وشجاعت است

امام جمعه ساری همچنین در بخشی از خطبه‌های مجازی نمازجمعه با اشاره به ایام ماه رجب و اعتکاف و گرامیداشت شهادت ورحلت حضرت زینب (س) تصریح کرد: حضرت زینب کبری مظهر بصیرت کامل و شجاعت بالا است و بارها خود را به کام خطر انداخت تا فرزندان امام حسین (ع) را از خطر حفظ کند.

وی با بیان اینکه سخنرانی‌های آتشین برابر حکومت‌های ظالم و سفاک نشانه شجاعت حضرت زینب (س) بوده است، از این بانوی گرامی به عنوان مظهر بصیرت وشجاعت یاد کرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با گرامیداشت روز تربیت خواستار توجه به تربیت براساس دیدگاه انبیا و مکاتب دینی شد و گفت: تربیت اسلامی با تربیت سکولار متفاوت است و خداوند بزرگ مکتب تربیتی برای ما فرستاده است و همه نهادها به ویژه آموزش وپرورش باید نسبت به مسئله تربیت توجه جدی داشته باشند.

آیت الله لائینی خواستار انتخاب انسان‌های باصداقت وامانت و پاک برای تصدی مسئولیت آموزش وپرورش و مدارس شد و گفت: مدیران مدارس باید انسان‌های بااخلاص، سالم وصالح باشند.

وی همچنین به مناسبت روز حمایت از حقوق مصرف کنندگان اشاره کرد و گفت: حقوق تولیدکنندگان و مصرف کنندگان باید مورد توجه قرار گیرد و حق وحقوق آنها مطالبه شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد با تنظیم درست بازار و اشراف صحیح، نرخ گذاری‌های دقیق وحساب شده باید حقوق مصرف کنندگان حمایت کرد و با کاهش هزینه‌ها از این قشر حمایت کرد.

وی با اظهار اینکه باید با ارائه سوبسید به تولیدکننده، هزینه‌ها را کاهش داد، گفت: وجود دلالان وواسطه ها که بین دو حلقه تولید ومصرف بازی می‌کنند، سبب افزایش قیمت‌ها می‌شود وباید آنها را حذف کرد.

دولت آینده انقلابی و جوان باشد

امام جمعه ساری همچنین با گرامیداشت تأسیس کمیته امداد حضرت امام (ره) یادآور شد: این نهاد خدمات فراوانی را طی ۴۲ سال گذشته انجام داد و قدردان این نهاد انقلابی هستیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با عنوان اینکه دولت آینده، دولت جوان انقلابی باشد، گفت: روحیه وباور ما می‌توانیم، کشور را دگرگون کرده است.

وی با عنوان اینکه اگرچه تحریم دشمنان لطمه زد، اما به برکت تحریم، اتکای به داخل را کسب کردیم، گفت: باید به ملت و جوانان در داخل تکیه کنیم نه به بیرون زیرا چندسال از برجام ومعاهده با غرب یکطرفه بیرون رفتند و برای بازگشت، طلبکارانه شرط وشروط می‌گذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار