معاون بازرسی و سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان مرکزی گفت : تعداد ۷۱۴ شکایت طی بهمن سال ۹۹ از طریق سامانه ستاد خبری سازمان دریافت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۹۴۴۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۲ 27 February 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی ، محمد جواد قربانیان ، افزود: طی بهمن ماه سال‌جاری ۷۱۴ فقره گزارش و شکایت مردمی پیرامون کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان‌ صنعت، معدن و تجارت استان و شهرستانهای تابعه دریافت شده است که همگی قابل پیگیری بوده­ اند.
وی یادآورشد: از مجموع شکایات دریافت شده در مجموع ۵۷۱ فقره تلفنی، ۱۰۷ فقره حضوری و ۳۶ فقره مربوط به ناظران افتخاری (کتبی ) بوده و از مجموع شکایات رسیدگی شده، تعداد ۱۵۴ فقره ( ۲۲%) منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و ۴۵۶ فقره (۶۴ %) منجر به عدم احراز تخلف و ۱۰۴ فقره (۱۴%) به علت انجام کارشناسی در حال پیگیری می باشد.
معاون بازرسی و سازمان حمایت حقوق مصرف کنندگان سازمان صمت استان مرکزی در خصوص بیشترین موضوع شکایات گفت: از این تعداد شکایات، ۹۲ درصد شکایت یعنی ۶۵۳ فقره مربوط به کالا و مابقی که ۶۱ فقره است مربوط به خدمات بوده و بیشترین شکایت‌های واصله مربوط به روغن مایع و نباتی و نان می­باشد.
قربانیان افزود: لازم به ذکر است بیشترین شکایات براساس نوع تخلف مربوط به گرانفروشی و عدم درج قیمت و نصب نرخنامه بوده و اراک بیشترین شکایتو کمترین مربوط به آشتیان، تفرش، زرندیه و فراهان می باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار