صحبت های امروز وزیر بهداشت می تواند تلنگری باشد برای مسئولان که در اوج مسئولیت خود با بی مسئولیتی تمام امورات حوزه کار خود در خصوص کرونا راتنها با شرکت در جلسه و امضا صورت جلسه اکتفا می کند.
کد خبر: ۹۴۴۲۳۶
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶ 27 February 2021

تابناک ایلام مجتبی کاور ::در حالی به پیک چهارم کرونا وارد شدیم که شاهد انتشار ویروس جهش یافته انگلیسی در کشور هستیم  وصبح امروز وزیربهداشت  عنوان کرد مردم خودشان را برای ‌طوفان کرونا آماده کنند.

 صحبت های امروز وزیر بهداشت می تواند تلنگری باشد برای مسئولان که در اوج مسئولیت خود با بی مسئولیتی تمام امورات حوزه کار خود در خصوص کرونا راتنها با شرکت در جلسه و امضا صورت جلسه اکتفا می کند.

امروز همه نگاه ها در بحث کرونا به استان خوزستان معطوف شده و بر اساس صحبت مسئولان کشوری و استان خوزستان شرایط در این استان  بحرانی است واین می تواند زنگ خطری باشد برای استان ایلام بخصوص شهرستان دهلران که به خاطر نزدیکی و مراوداتی که با شهر های این استان داراست.

صبح امروز در حالی جلسته ستاد کرونا در شهرستان دهلران برگزار شد که عدم  حضور برخی مدیران در این جلسه وغیبت آنها علی رغم دعوت رسمی دبیر ستاد کرونا شهرستان از آنها ،می تواند  بیانگر سهل انگاری وعدم توجه آنها به مسئولیت خودو در بحث سلامت مردم تلقی کرد . موضوعی که سبب شدتا فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت ورئیس ستاد کرونا شهرستان آنها را به باد انتقاد بگیرد و ازآنچه که عدم اجرای برخی مصوبات ستاد کرونا در شهرستان بود ابراز نگرانی کند و خواستارارجاع  تخلف مدیران به استان شد .

 به راستی چرا باید کسانی که از رانت مدیرتی و استفاده از اموال بیت المال  نهایت استفاده را  می برند، توان شرکت در جلسه  مهمی همچون ستاد کرونا بعنوان کانون بحث سلامت مردم  را ندارند خود را مدیر تلقی می کنند ؟ آیا از نگاه این افراد مدیریت تنها نشستن پشت میز وصندلی واستفاده از مزایای آن است یا خدمت به مردم ؟

متاسفانه عادی انگاری برخی مدیران در کرونا وعدم اجرای مصوبات ستاد می تواند زنگ خطری باشد برای سلامت مردم که انتظار است مدعی العموم به موضوع ورود و مدیران  سهل انگار را به خاطر تهدید علیه بهداشت و سلامت عمومی مورد بازخواست قرار داده  ویا خود آنها که احساس می کنند توان اداره امور را ندارند استعفا کنند .چرا که در این شرایط سخت برای مردم فقط جانشان باقی مانده است ...!

 بررسی میدانی و شواهد موجود بیانگر آن است که وضعیت کرونا در بخش دشت عباس و موسیان دهلران می رود تا به یک بحران مهم تبدیل شود . چرا که خیل عظیم کارگران غیر بومی، تردد روان مردم این بخش ها به استان خوزستان و عدم استقرار دستگاه مسئول در ایست بازرسی سپتون سبب شده تا کمتر از یک هفته شاهد ابتلای 14نفر از مردم بخش دشت عباس به کرونا باشیم .

انتظار است فرماندار به عنوان رئیس ستاد کرونا و دادستان به عنوان مدعی العموم به صورت جدی به موضوع ورود کرده  و مدیران دستگاه های عضو ستاد را موظف به همراهی با شبکه بهداشت ودرمان به عنوان متولی تامین و حفظ سلامت مردم نماید. بدیهی اسپت که کوچکترین سهل انگاری می تواند منجر به یک بحران فراگیر عمومی ودر نتیجه  گرفتن جان مردم  شود. 

ودر پایان  :       ای که دستت می‌رسد کاری بکن  /     پیش از آن کز تو نیاید هیچ کار

 
بیشتر بخوانید
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار