رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی کرج با اشاره به گران شدن قیمت مرغ گفت: یکی از مشکلاتی که مزید بر علت گران شدن سراسری مرغ، در کرج است، عدم صدور فاکتور توسط عاملین توزیع و فروشنده ها برای واحدهای صنفی مرغ فروش است که باعث جریمه آنها می شود.
کد خبر: ۹۴۴۳۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ 28 February 2021

مرغ بگیریم یا کرونا؟!!

به گزارش «تابناک البرز» کاظم حاجی محمدی گفت: بحث گران شدن با گرانفروشی جداست، گران شدن سراسری است، اما در استان ما واحدهای صنفی به دلیل نداشتن فاکتور خرید در شرایطی که با قیمت بالا از عاملین خریداری می شود، طبیعتا" گران هم می فروشند. در نتیجه توسط واحدهای نظارتی و بازرسی جریمه می شوند.

حاجی محمدی افزود: با وجود مکاتبات مکرر برای حل این موضوع تاکنون نتیجه ای نگرفتیم. نه مرغدار فاکتور به عاملین پخش می دهد و نه عاملین به مغازه دارها فاکتور می دهند و چوب این سهل انگاری را واحدهای صنفی فروش می خورند.

وی با بیان اینکه مقرر شده علاوه بر سازمان میادین مرغ تنظیم بازار در برخی واحدهای صنفی هم مرغ ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی توزیع شود، گفت: برای اینکار فراخوان می دهیم و واحدهایی که شرایط توزیع داشته باشند اعلام و برای دریافت و توزیع اقدام می کنند.

حاجی محمدی با بیان اینکه در برخی مناطق کم برخوردار بازار و سازمان میادین وجود ندارد، اما واحدهای صنفی فروش مرغ در دورترین نقاط هم هستند، افزود: اولویت در توزیع مرغ تنظیم بازار مناطق کم برخوردار است. با توزیع مرغ در همه مناطق قیمت ها کاهش خواهد یافت.

رئیس اتحادیه مرغ، تخم مرغ و ماهی کرج با تاکید بر اینکه قیمت مصوب و سود کارشناسی شده نیست، گفت: قیمت مصوبی که دولت اعلام کرده ۲۰ هزارو ۴۰۰ تومان است و به ما ۱۹هزار و ۵۰۰ تومان داده می شود. با توجه به هزینه بالای بار و نایلون برای بسته بندی و غیره برای واحدها، توجیه اقتصادی ندارد اما اعضا برای اینکه قیمت بشکند و کمک به مردم باشد همکاری می کنند.

حاجی محمدی با اشاره به شرایط فعلی اقتصادی گفت: اکنون ملاک برای اعضای اتحادیه سود نیست فقط تنظیم بازار و رفاه حال مردم مدنظر و هدف است تا مردم تحت فشار نباشند.

وی اظهار کرد: در حوزه تخم مرغ مشکلی در بازار نداریم و با نرخ مصوب به طور منظم در استان توزیع داریم.

برچسب ها: گرانی مرغ ، کرونا ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار