معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: باید برای موقعیت یابی تربیت دینی دانش آموزان تلاش کرد تا انسان های در تراز قرآن بیشتری تربیت شوند.
کد خبر: ۹۴۴۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۴ 01 March 2021

 

به گزارش تابناک مرکزی، علیرضا کاظمی در آیین بزرگداشت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی که در سالن اجتماعات دانشکده سما ساوه افزود: امور تربیتی پرچمدار تربیت در نظام اسلامی است و در اهمیت این نهاد هیچ سخنی زیباتر از کلام رهبر معظم انقلاب نیست که جایگاه این نهاد را روشن می کند.
وی به مسئولیت سنگین امور تربیتی و تربیت اسلامی اشاره کرد و گفت: انسانی برخوردار از حیات طیبه است که از تربیت چند بعدی در ساحت های تربیتی برخوردار شود.
کاظمی به تفاوت تعلیم و تربیت اسلامی با تعلیم و تربیت غربی پرداخت و افزود: در رابطه ای که بین ساحت تربیت هاست، تربیت دینی و اعتقادی حاکم بر همه ساحت هاست، اما در تربیت غربی تنها آموزش و علم حاکم است و روح الهی و دینی در فرهنگ غرب حاکم نیست.
وی افزود: برای دستیابی به اهداف مورد نظر سند تحول بنیادین باید موقعیت های تربیتی برای دانش آموزان فراهم شود نه تنها علم، دانش و حافظه اندوزی. اجرای فرآیند تربیت در حوزه دانش آموزی، بخشی از امور تربیت انسان هاست و اگر بخواهیم آموزش تبدیل به رفتار شود باید موقعیت های تربیتی برای دانش آموزان فراهم شود.
معاون وزیر گفت: در حوزه پرورشی و تربیتی پرچمدار ارزش های انقلاب هستیم و توسعه فرهنگ دینی و اعتقادی، ایثار، شهادت، حجاب و ... در صدر فعالیت هاست.
وی گفت: تمام فعالیت های پرورشی و فرهنگی موقعیت ساز هستند تا بتوان در سایه موقعیت سازی، فرصت نهادینه سازی و ترویج آموزه‌های دینی را در بین دانش آموزان ایجاد کرد.
وی افزود: حضور در نماز جماعت و برگزاری فعالیت های دینی و اعتقادی یک فرصت و موقعیت برای آینده سازان کشور است تا با ارزش های اسلام و انقلاب آشنا شده و بر این مبنا تربیت شوند.
کاظمی گفت: برای موقعیت سازی تربیتی باید هر دانش آموز یک نقش را ایفا کرده یا هر دانش آموز به عنوان یک تشکل نقش آفرینی کند و این شعار متولیان حوزه پرورشی و تربیتی است.
وی اضافه کرد: در حوزه پرورشی مهمترین اولویت، توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، قرآن و عترت است و ترویج آن موجب ترویج سبک زندگی اسلامی شده و برطرف کننده مشکلات و آسیب های اجتماعی جامعه است.
وی یادآورشد: مهمترین عامل در ساخت جامعه پرورش انسان ها با بهره گیری از نماز است و در این راستا بسته‌های مختلفی طراحی شده است.
کاظمی تنوع پذیری و ایجاد یک ویترین جذاب از فعالیت های مختلف متناسب با ذائقه دانش آموزان و تلاش برای کاهش آسیب های اجتماعی را از دیگر فعالیت ها برشمرد و گفت: در نظام تربیتی آموزش و پرورش حتی در شرایط کرونایی و با استفاده از بستر فضای مجازی شاد نیز فعالیت هایی اجرا می شود.
امام جمعه ساوه هم گفت: تلاش برای تربیت دینی و تربیت انقلابی مهمترین وظیفه متولیان امور تربیتی است.
حجت‌الاسلام سید ابراهیم حسینی افزود: تحول فرهنگی مهمترین وظیفه همگانی است و زیربنای آن باید در آموزش و پرورش و جوامع دانشگاهی نهادینه شود.
وی یادآورشد: علمی که مبتنی بر ایمان و تربیت دینی و الهی باشد باید در جامعه نهادینه شود تا زمینه ساز پرورش نیروی انسانی کارآمد باشد، علمی که توام با تربیت اسلامی نباشد تباه است و علمی که انسان را به زندگی خدایی هدایت کند به ما توصیه شده است.
حسین آبادی مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی هم گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بطور ویژه به مقوله تربیت پرداخته شده و کمتر از واژه معلم و دانش آموز استفاده شده، بلکه بطور هدفمند از واژه مربی و متربی استفاده شده است.
وی تزکیه و تربیت را مقدم بر آموزش دانست و افزود: رسالت کار تربیتی و پرورشی ساخت انسان های والاست.
در این آیین از فعالان حوزه پرورشی در سطح مدارس استان مرکزی با اهدای لوح تقدیر و هدایایی قدردانی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار