فرماندار بروجن با اشاره به مصوبات ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری گفت: برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید کرونایی در این شهرستان با جدیت بیشتری اجرایی خواهد شد.
کد خبر: ۹۴۵۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵ 02 March 2021

مسعود ملکی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: این محدودیت‌ها شامل ممنوعیت برگزاری هرگونه تجمع، همایش، مراسم عروسی و ختم، سیمنار و جشنواره‌ها، جلوگیری از پذیرش هرگونه مهمان به‌ویژه از استان خوزستان، کنترل پایانه‌های بار و مسافر، نظارت بیشتر بر ناوگان حمل مسافر و بار و همچنین جلوگیری از ادامه سفر افراد مشکوک و مبتلا ظرف ۲ هفته است.
وی با تاکید بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی در دستگاه‌های اجرایی افزود:در صورت مشاهده تخلف مدیران دستگاه‌های عمومی مبنی بر رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی در هر کدام از دستگاه‌های اجرایی، مدیر متخلف و سهل‌انگار به تخلفات اداری معرفی و مشمول یکی از جریمه‌های تذکر، توبیخ و یا انفصال از خدمت می‌شود.
ملکی تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن بروجن در مسیر تردد استان‌های خوزستان و اصفهان، ضرورت دارد برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا به‌ویژه کرونا انگلیسی در این شهرستان، محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های جدید بیشتر مورد توجه مردم، مسوولان و گروه‌های مختلف قرار گیرد.
وی یادآور شد: در صورت مشاهده خودروهای غیربومی دارای پلاک مربوط به مناطق قرمز کشور در مدت اعمال محدودیت‌های جدید کرونایی در شهرستان بروجن، ضمن هدایت این خودروها به خارج از شهرستان، نسبت به اعمال جریمه آنان اقدام می‌شود.
ملکی اظهار داشت: اعمال و اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مقابله با ویروس کرونا در شهرستان بروجن مطابق با مصوبه‌های این ستاد در سطح استانی و ملی جزو برنامه‌های روزانه مسوولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان بروجن باشد.
به گزارش ایرنا، براساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سه شهرستان بن، سامان و خانمیرزا در وضعیت آبی (کم‌خطر) شیوع ویروس کرونا و سایر شهرستان‌های استان در وضعیت زرد (خطرمتوسط) قرار دارند.
بنا بر اعلام دانشگاه علوم‌پزشکی استان، سه مورد مبتلای به ویروس جهش‌یافته انگلیسی در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.
ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۷۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.
بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار