معاون استاندار قزوین:
معاون سیاسی استاندار قزوین گفت: واکسن ویروس کرونا فقط در پایگاه هایی که تعیین شده تزریق می شود و در هر شهرستان نیز یک پایگاه برای این امر در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۹۴۵۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 02 March 2021

 

منوچهر حبیبی، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: توزیع و تزریق واکسیناسیون در سطح استان بر اساس تبیین سند ملی واکسیناسیناسون کووید ۱۹ صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه، سهمیه واکسن در استان قزوین محدود است؛ تصریح کرد: تزریق واکسن در چهار فاز در سطح استان انجام خواهد شد که اولویت تزریق واکسن با افرادی است که درگیری بیشتری با بیماری کووید ۱۹ دارند.

حبیبی با بیان اینکه، واکسن زمانی جوابگوی انحلال بیماری کرونا است که ۷۰ درصد جامعه واکسینه شوند؛ افزود: باتوجه به اینکه دولت علاوه بر روسیه، در حال تهیه واکسن از کشورهای کوبا و چین است، ما هم در تلاش هستیم که بتوانیم سهیمه واکسن را افزایش دهیم و هرچه زودتر ۷۰درصد جمعیت استان قزوین را واکسینه کنیم.

معاون سیاسی استاندار تصریح کرد: قزوین در حال آماده سازی واکسیناسیون می باشد و برای تحقق هرچه بهتر این امر نیاز به کمک دستگاه های یاری رسان مانند هلال احمر، بهداشت‌یاران آموزش و پرورش، ارتش، سپاه و نیرو انتظامی است.

حبیبی یان کرد: برای شهر قزوین سه پایگاه تزریق واکسن و برای هر شهرستان یک پایگاه در نظر گرفته شده است. همچنین تعداد افراد مشمول واکسن در سطح استان در حال بررسی است و در زمان ممکن به افراد مشمول اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه، کارمندان آرامستان ها و غسال ها از گروه‌های در معرض خطر هستند، تصریح کرد: توزیع و تزریق واکسن در سطح استان به صورت عادلانه صورت می‌گیرد. بر اساس دستور صادر شده به دانشگاه علوم پزشکی، واکسیناسیون غسال ها و کارمندان آرامستان ها در فاز اول واکسیناسیون صورت می پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار