دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان
دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تعداد بستری های قطعی و مشکوک و همچنین جان باختگان را به ترتیب 170 و 1350 نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۹۴۵۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲ 02 March 2021

 

به گزارش خبرگزاش تابناک لرستان ، مریم کوشکی ظهر امروز با اشاره به آخرین آمار مبتلایان به کرونا در لرستان، اظهار کرد: از مجموع ۲۲۱ هزار و ۷۲۴ نمونه ارسال شده جهت بررسی تشخیص کرونا، به ۲۲۰ هزار و ۶۵۰ مورد پاسخ داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: از نمونه‌های پاسخ داده شده، تعداد ۱۵۲ هزار و ۸۸۹ مورد منفی و ۶۷ هزار و ۷۶۱ مورد نیز مثبت بوده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان، تعداد بستری‌های قطعی و مشکوک و همچنین جان‌باختگان را به ترتیب ۱۷۰ و ۱۳۵۰ نفر اعلام کرد.

کوشکی بیان داشت: این آمار از ابتدای شیوع کرونا در لرستان تا پایان روز دهم اسفندماه است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دستاوردهای طرح شهید سلیمانی اشاره و تصریح کرد: میانگین موارد قطعی ابتلا به کرونا در آذرماه ۲۰۴ نفر، در دی ماه ۱۲۱ نفر و در بهمن ماه ۱۰۴ نفر بوده، که در مجموع طی دی ماه ۷۸ درصد و بهمن ماه ۸۱ درصد کاهش نسبت به شروع طرح را شاهد بوده‌ایم.

دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان، میانگین بستری‌ها در آذر، دی و بهمن را به ترتیب ۸۸، ۴۳ و ۳۷ نفر خواند و گفت: در مجموع در دی ماه ۷۷ درصد و در بهمن ماه ۷۸ درصد کاهش نسبت به شروع طرح شهید سلیمانی را داشته‌ایم.

کوشکی ادامه داد: میانگین روزانه مرگ به دلیل کرونا در استان طی بازه زمانی آذر، دی و بهمن ۶.۶، ۱.۷ و ۱ نفر بوده که در این زمینه نیز کاهش ۸۴ و ۹۰.۱ درصدی را در ماه‌های دی و بهمن نسبت به شروع طرح شاهد هستیم.

وی با اشاره به حضور ۱۰۴۰ تیم رهگیری در طرح شهید سلیمانی، افزود: همچنین ۱۴۶ تیم مراقبت در منزل طی این مدت در طرح شرکت داشتند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه از ابتدای طرح تاکنون ۱۰۰ هزار و ۳۴۴ نمونه از موارد مشکوک انجام شده، گفت: درصد کشندگی کرونا در جهان ۲.۲، در ایران ۴.۴ و در لرستان ۲.۱ درصد بوده است.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار