رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام:
سرهنگ ابوالفضل کهزادی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام بیان داشت: مهمترین و پررنگ ترین عامل شناخته شده در تصادفات رانندگی عامل انسانی با سهم بیش از ۷۰درصدی است.
کد خبر: ۹۴۵۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵ 03 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان ایلام اظهار داشت: در تجزیه و تحلیل علل حوادث ترافیکی ،هر تصادف در نتیجه ۳ عامل خطای انسانی ،نقص راه و نقص فنی وسیله نقلیه رخ می دهد که خطای انسانی بیشترین سهم و نقش را درشکل گیری حوادث و سوانح ترافیکی دارد .

رئیس پلیس راهور ایلام گفت: هر چه فرهنگ صحیح رانندگی ،بیشتر نهادینه شود اثربخشی سایر اقدامات در زمینه راه و وسیله نقلیه بیشتر است بنابر این سرمایه گذاری فرهنگی در آموزش رانندگان بسیار موثر است.

سرهنگ کهزادی افزود: در واقع بخشی از جامعه و عامل انسانی را می توان با فرهنگ سازی و آموزش نسبت به اجرای مقررات همراه کرد ولی بخش دیگر نیازمند اعمال مقررات است ،اگر اعمال مقررات وجود نداشته باشد فرهنگ سازی به تنهایی کارساز نیست.

وی همچنین با بیان اینکه راه و محیط پیرامون آن جزء لاینفکی از ترافیک و سیستم حمل و نقل است، ادامه داد: راه دومین عنصر و عامل تاثیرگذار در وقوع سوانح ترافیکی است که سهم ۱۵درصدی در شکل گیری حوادث دارد.

وی، با اشاره به اینکه تاثیر علائم عمودی و افقی موجود در راه و حریم آن بر ایمنی و کیفیت تردد بسیار قابل توجه است، تصریح کرد : ساخت و سازها، ایجاد راه های دسترسی، وجود تابلوهای تبلیغاتی و اختصاصی، تاسیسات زیر بنایی، موانع موجود در حاشیه راه همگی بایستی بر اساس قوانین جاری و دستورالعمل های فنی، برنامه ریزی و اجرا و یا حذف شود.

این مقام انتظامی در پایان گریزی به وضعیت تصادفات درحوزه درونشهری زد و یادآور شد: بحمدالله پلیس راهور استان با همکاری سایر دستگاه های متولی ترافیک و همراهی خوب رانندگان توانسته است در۱۱ماهه سال ۹۹به کاهش ۳۸درصدی فوتی ۲۳،درصدی تصادفات جرحی و ۱۹درصدی تصادفات خسارتی دست یابد و برای سومین سال متوالی ، بار دیگر رتبه برتر کاهش تصادفات فوتی به استان ایلام رسید که امیدوارم با مشارکت خوب مردم و مسئولان بتوانیم درسال های آتی روند کاهشی تصادفات را در استان ادامه دهیم./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار