رئیس مرکز بهداشت قم ضمن اشاره به چالش کرونایی مراسم های مناسبتی در ماه های رجب و شعبان و همچنین شلوغی مراکز خرید در روزهای پایانی سال، خواستار کنترل بیشتر مبادی ورودی استان بویژه ورود مسافران استان های جنوبی کشور به قم شد.
کد خبر: ۹۴۵۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹ 03 March 2021

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی با اشاره به برخی چالش های اخیر در مبارزه با کرونا اظهار کرد: روزهای پایانی سال و افزایش مراجعه مردم به مراکز خرید و پاساژها و همچنین شلوغی خیابان ها و معابر حتی در ساعات منع تردد شبانه، یکی از مهم ترین این چالش هاست که می تواند استان را از وضعیت آبی خارج کند.

وی اضافه کرد: البته افزایش مراسم ها بویژه در تالارهای پذیرایی بر اساس مناسبت های ماه های رجب و شعبان، از دیگر چالش های موجود در زمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و وارد نشدن به موج چهارم این بیماری در استان است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم در عین حال یادآور شد: متأسفانه در این روزها شاهد این هستیم که ورود مسافران از استان های جنوبی کشور به قم بویژه استان خوزستان با وضعیت قرمز کرونایی، همچنان به صورت عادی ادامه دارد، در حالی که لازم است تا مبادی ورودی شهر از جمله جاده ها، پایانه های مسافربری و همچنین ایستگاه قطار با دقت بیشتری کنترل و پایش شوند.

محبی جمعه پایانی سال و زیارت اهل قبور را از دیگر چالش های فراروی مبارزه به کرونا خواند و خواستار توجه بیشتر به مدیریت این روز شد.

وی در ادامه به افزایش ابتلا به کرونا در برخی روستاهای استان توجه داد و افزود: متأسفانه برخی اطلاع رسانی ها در فضای مجازی برای برگزاری مراسم های مختلف مذهبی و اجتماعی در استان ادامه دارد که در این باره نیز باید تدبیری اندیشیده شود.

رئیس مرکز بهداشت قم همچنین به آلوده تر بودن برخی مناطق شهر نسبت به دیگر مناطق اشاره و اذعان کرد: اطلاع رسانی از طریق اتومبیل های سیار و همچنین افزایش گشت های مشترک نظارت و بازرسی در این مناطق می تواند آگاهسازی بیشتر مردم را به دنبال داشته باشد.

وی در عین حال از خادمان مشاهد مشرّفه بویژه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران خواست تا تذکرهای جدی تری به افرادی که بدون استفاده از ماسک و یا بدون رعایت فاصله گذاری در این اماکن حضور پیدا می کنند داشته باشند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم سپس به تداوم طرح محله محور شهید حاج قاسم سلیمانی در استان اشاره کرد و گفت: این طرح با همیاری و همکاری نیروهای آموزش دیده مرکز بهداشت، بسیج و هلال احمر در قالب تیم های مختلف نظارتی، حمایتی و مراقبتی ادامه دارد.

محبی افزود: در هفته اخیر بیش از 3 هزار و 600 مورد نمونه گیری و همچنین بیش از 50 مورد مراقبت در منزل در طرح شهید سلیمانی انجام شده است، ضمن آن که 97 درصد افراد رهگیری شده نیز تست داده اند.

وی در پایان سخنان خود از افزایش تذکرها، اخطارها و پلمپ ها در هفته های اخیر و در قالب نظارت های انجام شده در طرح شهید سلیمانی خبر داد و بیان داشت: نظارت های تیم های نظارتی مرکز بهداشت، بسیج و هلال احمر در این طرح ادامه دارد که البته امیدواریم این نظارت ها در روزهای پایانی سال بیش از پیش باشد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار