مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی؛
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان ظرف چند روز آینده اجرایی می شود.
کد خبر: ۹۴۵۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹ 03 March 2021

طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان ظرف چند روز آینده اجرایی می شود

به گزارش تابناک ایلام؛ مصطفی سالاری در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان ایلام افزود: حدود ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته و ۱۴ میلیون بیمه شده اصلی تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند که این جامعه و اعضای خانواده آنان به حدود ۴۵ میلیون نفر می‌رسند.

وی اظهار داشت: چون منابع سازمان از محل وصولی کارگران و کارفرمایان تامین می شود بنابراین باید در هزینه کرد آن نیز خود آنها نقش و تصمیم گیری داشته باشند.

سالاری ادامه داد: در حال حاضر ۲۳ قشر کارگری و صنف به موجب قانون، مشمول حمایت دولت هستند، در صورت تامین منابع، یک میلیون و ۲۰۰ نفز از افراد مشغول به کار در این واحدها مورد حمایت قرار خواهند گرفت.

وی تصریح کرد: سالانه ۲ هزار میلیارد تومان برای ۳۰۰ قلم تجهیزات کمک پزشکی در حوزه درمان برای بیمه شدگان هزینه می شود.

2 درمانگاه تامین اجتماعی در ایلام در حال ساخت است

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد: سهم ایلام از احداث درمانگاه تامین اجتماعی ۳ مرکز است که در حال حاضر درمانگاه مهران در حال ساخت و دره شهر نیز در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: هم اینک حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته از سازمان حقوق می‌گیرند که تعداد آنها با خانواده حدود ۱۱ میلیون نفر می‌شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: ماهانه بیش ۱۴ هزار میلیارد تومان برای جامعه تحت پوشش هزینه می شود که ۱۳ میلیارد تومان از این میزان وصولی درآمدی منابع بیمه ای است.

افزایش ۱۰ برابری تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان کشور

سالاری از افزایش ۱۰ برابری تسهیلات قرض الحسنه به بازنشستگان کشور طی سال جاری خبر داد و گفت: طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان ظرف چند روز آینده اجرایی می شود.

وی اظهار داشت: توقف صدور دفترچه کاغذی براساس قوانین برنامه ششم توسعه، اجرا شده و با این کار امکان رفع دغدغه هزینه درمان بیماران فراهم می شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی افزود:  پرداخت کامل مطالبات ایجاد شده در سامانه نسخه الکترونیک بهترین تشویق و ترغیب برای استفاده از این سامانه توسط مراکز درمانی طرف قرارداد است.

سالاری تصریح کرد: بیشتر شهرداری ها نیروهای اضافه دارند که باید بدون آسیب رسیدن به معیشت آنها در این زمینه برون سپاری در قالب تشکیل تعاونی ها و شرکت ها صورت گیرد.

مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشور اظهار کرد: آماده همکاری کامل برای رفع مشکلات دهیاری و شهرداریها در استان ایلام داریم.

سالاری گفت: تامین اجتماعی کشور آمادگی دارد که از محل فروش سهام شرکت شستا در استان ایلام سرمایه گذاری نماید.

وی با اشاره به اینکه برنامه های خاص سازمان تامین اجتماعی برای ساخت درمانگاه های استان، یک درمانگاه دیگر با نظر مدیریت استان، مد نظر سازمان تامین اجتماعی است.

وی با بیان اینکه مرحله دوم متناسب سازی اجرایی می شود، خاطر نشان کرد: در روز عید مبعث شهرهایی که بیمارستان تامین اجتماعی ندارند رایگان درمان می شوند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار