هواشناسی:
کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان گفت: طبق نقشه های هواشناسی از روز جمعه (۱۵اسفند) وزش باد نسبتاً شدید تا شدید و خیزش گرد و خاک در استان کرمان پیش بینی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۳ 03 March 2021

 

مریم سلاجقه روز چهارشنبه  گفت؛این پدیده در اکثر مناطق استان به ویژه غرب، شمال مرکز و برخی مناطق جنوب شرق استان از جمله شهرستان‌های کرمان، سیرجان، رفسنجان، بافت، بردسیر، شهربابک، زرند، راور، راین، رابر، انار، زهکلوت پیش بینی می شود.

وی با اشاره به وزش باد نسبتا شدید در اکثر مناطق استان و اثرات مخرب احتمالی آن به سازه ها و تاسیسات شهری گفت: خیزش گرد و خاک و وقوع طوفان شن و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میزان دید افقی و احتمال اختلال در تردد راههای مواصلاتی استان کرمان به استان‌های همجوار و احتمال بروز خسارت به گلخانه ها، درختان و دامداری های سنتی از دیگر مخاطرات این پدیده است.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان کرمان توصیه کرد: شهروندان از ترددهای غیر ضروری در محورهای مواصلاتی استان پرهیز کنند و تمهیدات لازم جهت کاهش خسارت وزش باد ،استحکام بنا و سازه های در حال ساخت انجام دهند.

سلاجقه همچنین کنترل پوشش گلخانه ها و نهالستان ها و آمادگی دستگاه‌های خدمـت رسان جهت انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی را نیز توصیه کرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار