امام جمعه دهلران؛
امام جمعه شهرستان دهلران گفت : کاشت درخت و نگهداری از آن خدمت به بشریت است و در این راستا منابع طبیعی مسئولیت سنگین و البته افتخار آفرین به عهده دارد.
کد خبر: ۹۴۵۷۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۸ 03 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام سید محسن موسوی در جمع کارکنان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دهلران اظهار داشت : شهرستان دهلران ظرفیت های فراوانی برای توسعه کاشت درخت و توسعه جنگل کاری دارد و در این راستا منابع طبیعی شهرستان دهلران اقدامات قابل قبولی انجام داده است.

امام جمعه دهلران گفت : توسعه نهالستان و افزیش تولید نهال با توجه به عرصه های بیابانی شهرستان دهلران و نیاز به کاشت درخت شایسته تقدیر است.

وی بیان داشت: یکی از نعمت‌های الهی که در قرآن کریم بسیار بر آن تأکید شده است، درخت است چرا که درخت از گران بهاترین آفریده‌های خداوند برای انسان می باشد و درخت در اسلام مورد توجه خاص قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه می توان با ترویج فرهنگ درخت کاری فقر وبیکاری را در منطقه به حداقل برسانیم گفت : بدون شک واگذاری اراضی به جوانان و تشویق خانواده ها به کاشت درخت علاوه برتامین معیشت آنها بخشی از نیاز های داخل به چوب بر طرف می شود وباید در این حوزه تلاش شود.

حجت الاسلام موسوی افزود: باتوجه به شرایط اقلیمی شهرستان جنگل کاری یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد چرا که با توسعه جنگل علاوه بر ایجاد فضای سبز شاهد تغییر شرایط آب هوایی منطقه گرمسیری شهرستان خواهیم بود.

امام جمعه دهلران بیا ن داشت: خوشبختانه اقدامات منابع طبیعی وآبخیزداری استان ایلام وشهرستان دهلران در حوزه جنگل کاری در سطح کشور نمونه است

وی با اشاره به تغییر اقلیمی گفت: امروز کاشت درخت وتوجه به محیط زیست می‌تواند علاوه بر جلوگیری از فرسایش خاک نقش بسیار حیاطی در بحث کاهش آلودگی وریز گردها دارد.

امام جمعه شهرستان دهلران بیان داشت: ترویج و فرهنگ سازی در حوزه منابع طبیعی هم از موضوعات بسیار مهمی است که باید به آن توجه جدی شود و در واقع با اقدامات فرهنگی باید اهمیت منابع طبیعی و حراست از در سطح جامعه ترویج پیدا کند

وی به فرهنگ سازی در حوزه پیشگیری از آتش سوزی عرصه های جنگلی و حفاظت از منابع طبیعی اشاره کرد و گفت : بدون شک اطلاع رسانی و همکاری مردم در بحث حفاظت از منابع طبیعی بسیار موثر است وباید در این حوزه همه احساس مسئولیت کنیم ./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار