مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا گفت: حجم خسارات وارده زلزله در شهر سی سخت بالا و بسیاری از ساکنان از آینده خود و خانواده های شان نگران بوده که بسترساز افزایش آمار بیماری اعصاب و روان شده است.
کد خبر: ۹۴۶۰۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳ 05 March 2021

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا تاکید کرد که بنا به دلایل متعدد، زلزله زدگان سی سختی نیاز به واکسینه شدن در برابر کرونا دارند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ظفر پریسای در گفت‌وگو با ایلنا گفت: شرایط کنونی در شهر زلزله زده سی سخت ایجاب می‌کند هرچه زودتر واکسن کرونا در بین زلزله زدگان سی سختی توزیع و تزریق شود.
وی گروه های آسیب پذیر، بیماری‌های قلبی و عروقی، بیماران صعب العلاج و بالا بودن سن ساکنان شهر سی‌سخت را از مهمترین دلایل خود برای تزریق واکسن کرونا برای زلزله زدگان سی سختی عنوان کرد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا افزود: اگرچه تجمعات زیادی تاکنون در شهر زلزله زده سی سخت با حضور مسولان ملی و محلی برگزار شده اما مورد کرونایی نداشته ایم و البته اقلام بهداشتی بطور گسترده در اختیار زلزله زدگان هم قرار گرفته است.
پریسای با بیان اینکه در هر چادر برپا شده در شب دوم زلزله تاکنون بسته های ماسک توزیع شده است، اظهارداشت: علاوه بر توزیع ۷۲ هزار عدد ماسک، داروهای بیماران صعب العلاج و سایر مواد بهداشتی نیز به مقدار مناسب بین زلزله زدگان توزیع شده است.
وی تاکیدکرد که بیماری خاصی بین زلزله زدگان تاکنون مشاهده نشده اما متاسفانه روند افزایشی بیماری اعصاب و روان در بین آنان نگران کننده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا گفت: حجم خسارات وارده زلزله در شهر سی سخت بالا و بسیاری از ساکنان از آینده خود و خانواده های شان نگران بوده که بسترساز افزایش آمار بیماری اعصاب و روان شده است.
بگفته پریسای، زلزله زدگان مستقر در چادر با عقرب گزیدگی مواجه نبوده و گزارشی هم مبنی بر سایر بیماری ها نظیر بیماری اسهال ، استفراغ به مرکز بهداشت دنا گزارش نشده است. 
وی از شروع نخستین فاز تزریق واکسیناسیون کرونا به ۲۰ نفر از پرسنل مرکز بهداشت درگیر با بیماری کرونا در شهرستان دنا هم خبرداد.
پریسای گفت: افرادی که در این مرحله واکسن را دریافت کردند در مرحله دوم و چهار هفته بعد از نخستین دوز باید دوز دوم واکسن را هم دریافت کنند.
وی افزود: تزریق واکسن کرونا به دیگر کادر درمان و گروه‌های اولویت دار نیز به تدریج و با ورود محموله های جدید این واکسن ادامه خواهد یافت.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان دنا از تزریق واکسن روسی اسپوتیک وی به ۲۰ نفر دیگر از کارکنان این مرکز در روز شنبه (فردا شانزدهم اسفندماه) خبرداد و اظهارداشت: مرکز بهداشت این شهرستان ۲۰۰ نیرو دارد که در مرحله اول، ۴۰ نفر از آنان واکسینه می شوند.
پریسای گفت: پیگیری ها برای تزریق واکسن به زلزله زدگان سی سختی انجام گرفته و منتظر تصمیم نهایی وزارت بهداشت در این ارتباط هستیم.
بنابراین گزارش ، در پی وقوع زلزله ۵ و ۶ دهم ریشتری در چهارشنبه شب  ۲۹ بهمن در سی سخت مرکز شهرستان دنا به ۳ هزار و ۷۰۰ واحد از منازل مسکونی خسارت وارد شد.
۸۰۰ واحد به علت خسارت ۶۰ تا ۱۰۰ درصد نیاز به بازسازی دارد و از مجموع ۳ هزار و ۷۰۰ واحد نیز ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هستند.
از مجموع ۸۰۰ واحد بازسازی ۴۲۰ واحد شهری و ۳۸۰ واحد روستایی و  از ۲ هزار و ۹۰۰ واحد تعمیری هزار و ۵۰۰ واحد شهری و هزار و ۴۰۰ واحد روستایی است.
میزان خسارت زلزله به واحد‌های تعمیری بین ۲۰ تا ۴۰ درصد و بر اثر این زلزله به ۲ هزار و ۳۰۰ واحد مسکونی خسارت معیتشی از جمله تخریب اسباب و وسایل منزل خسارت وارد شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار