در سوانح رانندگی بین جاده ای و حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله و اتفاقات ناگوار اولین کسانی که در صحنه حاضر می شوند سفید پوشانی با نوار قرمز رنگ هستند که علاوه بر پوشش نحوه فعالیتشان آنها را از سایرین متمایز می کند.
کد خبر: ۹۴۶۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 06 March 2021

تابناک ایلام ،بهروز مردانی : در سوانح رانندگی بین جاده ای و حوادث طبیعی مثل سیل، زلزله و اتفاقات ناگوار اولین کسانی که در صحنه حاضر می شوند سفید پوشانی با نوار قرمز رنگ هستند که علاوه بر پوشش نحوه فعالیتشان آنها را از سایرین متمایز می کند.

داوطلبان هلال احمر نجاتگرانی متعهد که در شرایط سخت و اضطراری منجی جان آدمی بوده و در جاده ها و بیابان ها، کوهستان ها و مناطق صعب العبور همواره مددکار مصدومان و امدادگر آسیب دیدگان و حافظ اموال مردم هستند.

اهمیت کار آنها زمانی دو چندان می شود که تحت هر شرایطی آماده عملیات بوده و نوع فعالیت آنها مکان و زمان نمی شناسند.

این ناجیان، از بسیاری مزایای بیمه ای و حقوق مکفی برخوردار نبوده و همواره دغدغه ی دوران بازنشستگی دارند.

سید محمد ساعدی عضو شورای اجرایی جمعیت هلال احمر آبدانان در این باره گفت:  فعالیت در جمعیت هلال احمر داوطلبانه و در واقع، اصل بر خدمت داوطلبانه است فی الذا مزایای بیمه بازنشستگی و نظایر آن برای امدادگران داوطلب براساس یک سری قوانین دست و پا گیر مجلس شورای اسلامی تعریف نشده و این قابل تعمیم نیست.

وی با طرح این پرسش که چرا بعد ۴۰سال از طریق سازمان های مربوطه تا کنون هیچ اقدام مثبتی انجام نشده است خاطر نشان کرد: پیگیری ها از طرف کدام نهاد، سازمان و شخص باید صورت پذیرد که قطره ای از زحمات این امدادگران پایگاه های امداد جاده ای جبران گردد.

این عضو جمعیت هلال احمر از سازمانِ های تامین اجتماعی، جمعیت هلال احمر کشور و نمایندگان مجلس شورای اسلامی خواست به این موضوع ورود کرده و راهکاری جهت بهره مندی داوطلبان از مزایای بیمه ای و بازنشستگی ارائه دهند.

امدادگران هلال احمر نیروی بشر دوستانه و عام المنفعه ای هستند که ضرورت دارد سازمان ها ساز و کاری تعریف کنند تا این امدادگران پایگاه های امداد جاده ای و نیروهای داوطلب بدون اجر و مزد و بدون بیمه ی تامین اجتماعی بیمه گردند و از حقوق مزایای مناسب برخوردار شوند./م

بیشتر بخوانید:

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار