رییس اتحادیه قالیشویان کرج گفت:فعالیت قالیشویی‌های غیرمجاز و یک شبه که برای کسب سود در ایام پایانی سال فعالیت می‌کنند گاهی باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده است.
کد خبر: ۹۴۶۲۵۵
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰ 06 March 2021

هشدار؛ فعالیت قالیشویی‌های غیرمجاز یک شبه در شب عید

به گزارش «تابناک البرز» محمدرضا احسانی نیا با اشاره به نرخ شستشوی قالی توسط واحدهای مجاز اظهار کرد: امسال هر متر فرش ماشینی از متری 10 تا 13 هزار تومان و هر متر فرش دستباف هم بین 18 تا 25 هزار تومان شستشو می‌شود.
وی با بیان اینکه نرخ شستشوی فرش‌های اعلا، تمام ابریشم و چهل رج کمی متفاوت است ادامه داد: شستشوی این فرش‌ها به صورت توافقی و بر طبق عرف بازار نرخ گذاری می‌شود.
این مسئول اضافه کرد: به هزینه‌های مذکور هزینه کرایه و سرویس ایاب ذهاب هم اضافه می‌شود که 20 هزار تومان است.
وی در پاسخ به اینکه آیا برای شستشوی مبل هم نرخ مصوبی تعیین شده، گفت: با توجه به تنوعی که مبل‌ها دارند نمیتوان نرخ مشخصی برای شستشوی آنها تعیین کرد ولی به صورت تقریبی بین 150 تا 250 هزار تومان متغیر است.
احسانی نیا اضافه کرد: البته هم در بحث فرش و هم مبل اگر مردم خواهان خدمات خاص تری باشند، هزینه دریافتی از سوی قالیشویی‌ها متغیر خواهد بود.
رییس اتحادیه قالیشویان کرج با تاکید بر اینکه مردم فرشهای خود را تنها به دست قالیشویان مجاز بسپارند افزود: برای دسترسی به این قالیشویی‌ها کافی است مردم یا به 118 زنگ بزنند و یا به فرش فروشیهای محل خود مراجعه و تلفن قالیشویی مورد اعتماد را دریافت کنند.
وی اضافه کرد: متاسفانه فعالیت قالیشویی‌های غیرمجاز و یک شبه که برای کسب سود در ایام پایانی سال فعالیت می‌کنند گاها باعث ایجاد مشکلاتی برای شهروندان شده است.
وی گفت: با توجه به اینکه قالیشویی‌های غیرمجاز هیچ مسئولیتی در قبال مشکلات ایجاد شده برای فرش شهروندان بعد از شستشو قبول نمی کنند و گاهی هم پیش آمده که فرش‌های برده را برنگردانده اند، از مردم درخواست می‌شود صرفا فرش‌های خود را به قایشویی‌های مجاز بدهندتا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار