مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: ایلام موفق‌ترین سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در کشور است.
کد خبر: ۹۴۶۳۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ 06 March 2021

به گزارش تابناک ایلام ؛ غلامرضا ابدالی با بیان اینکه هم اکنون ۴۵ راس گوزن زرد ایرانی در سایت تکثیر و پرورش استان ایلام زیست می کنند، اظهار کرد: به دلیل شرایط آب و هوا و طبیعت استان ایلام این سایت هم اکنون موفق ترین سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در کشور است.

وی با بیان اینکه سایت تکثیر و پرورش گوزن زرد ایرانی در ایلام سال ۸۶ با انتقال شش راس گوزن بالغ از جزیره اشک دریاچه ارومیه کار خود را شروع کرد، افزود: این سایت هم اکنون با ۳۰ هکتار مساحت در منطقه حفاظت شده قلارنگ و مانشت شهر ایلام واقع شده است.

ابدالی تصریح کرد: گوزن های این سایت همه ساله در فصل شهریور اقدام به جفت گیری می کنند و در فصل بهار سال بعد نیز نوزادان این وحوش به دنیا می آیند و فرایند تولد گوساله ها تا اواخر خرداد یا اوایل تیرماه ادامه دارد.

وی افزود: آب و هوا و شرایط طبیعی استان ایلام و به خصوص مناطق حفاظت شده مانشت و قلارنگ در شهر ایلام شرایط مناسب‌تری را به نسبت دیگر مناطق کشور برای پرورش گوزن زرد ایرانی دارد.

استان ایلام از تنوع جانوری بسیاری خوبی برخوردار است به طوریکه تاکنون ۱۹۵ گونه پرنده، ۱۳۸ پستاندار و ۱۳۱ نوع ماهی در این استان شناسایی شده اند./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار