معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام جان باختن ۴ هم استانی دیگر در اثر کروناویروس طی دیروز تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون در فارس را ۳ هزار و ۲۸۰ نفر اعلام کرد.
کد خبر: ۹۴۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۸ 06 March 2021
به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی درباره آخرین آمار مبتلایان به بیماری کووید۱۹ در شهر‌های استان فارس، اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون، ۶۵۲ هزار و ۸۳۱ مورد تست تشخیصی به روش مولکولی در آزمایشگاه‌های استان انجام شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۱۷۷ هزار و ۴۵۹ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.
 
او اضافه کرد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۴۱ هزار و ۴۴۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد سه هزار و ۳۴۹ بیمار مثبت نیز به این روش شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۱۸۰ هزار و ۸۰۸ نفر بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز همچنین از بهبودی ۱۷۱ هزار و ۹۳۸ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
 
او اضافه کرد: هم اکنون ۵۸۵ بیمار مثبت و یا مشکوک دارای علایم کروناویروس در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۲ بیمار مبتلا به کووید۱۹ به علت وخامت وضعیت جسمی در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.
 
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اعلام آمار بیماران شناسایی شده از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به تفکیک شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: از مجموع بیماران شناسایی شده ۸۷،۶۷۳ مورد مربوط به شیراز، ۵،۰۷۰ مورد کازرون، ۴،۴۱۵ مورد مرودشت، ۳،۲۳۵ مورد ممسنی، ۲،۹۵۷ مورد داراب، ۲،۹۰۳ مورد فیروزآباد، ۲،۶۶۸ مورد آباده، ۲،۵۷۷ مورد کوار، ۱،۹۸۷ مورد سپیدان، ۱،۸۷۶ مورد استهبان، ۱،۸۲۲ مورد کوهچنار، ۱،۸۰۱ مورد نی ریز، ۱،۷۳۶ مورد لامرد، ۱،۶۰۷ مورد زرین دشت، ۱،۶۰۵ مورد قیر و کارزین، ۱،۵۰۳ مورد اقلید، ۱،۴۵۱ مورد خرم بید، ۱،۲۵۸ مورد رستم، ۱،۲۰۸ مورد زرقان، ۱،۱۸۲ مورد فراشبند، ۱،۱۷۸ مورد پاسارگاد، ۱،۰۷۷ مورد خرامه، ۱،۰۲۸ مورد ارسنجان، ۸۸۸ مورد مهر، ۶۸۶ مورد سروستان، ۶۶۴ مورد بختگان، ۵۹۷ مورد بوانات، ۵۸۱ مورد بیضا و ۴۷۵ مورد مربوط به سرچهان بوده است.
 
همتی با هشدار نسبت به اینکه در روز‌های پایانی سال هستیم و مراجعه مردم به مراکز پرتردد و شلوغ و استفاده از وسائط نقیله عمومی افزایش یافته است؛ از عموم مردم استان خواست تا ضمن جدی گرفتن استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی از دیگران و شست و شوی دست ها، سلامت خود و عزیزانشان را حفظ کرده تا بتوان شاهد روز‌های بهتری بود.
برچسب ها: کرونا ، بیماری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار