اگر می خواهید سفری پر از جاذبه‌های بکر و جدید داشته باشید به شهر لار بروید. سرزمینی که مقابل شما عجیب‌ترین جاذبه‌ها از گنبدهای نمکی چند میلیون ساله تا قدیمی‌ترین آتشکده های ایران را به نمایش می‌گذارد.
کد خبر: ۹۴۶۴۷۳
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 07 March 2021

دیدنی‌های شهر لار
گردش در شهر لار لذت کشف جدیدترین جاها را به شما می دهد که هرگز نامی از آنها نشنیده اید. شهر لار با تاریخ دیرین و باستانی جاهای دیدنی بسیاری برای گشت و گذار دارد. اگر به بازار قیصریه سری بزنید، هم از معماری ایرانی زیبا با تاق و گنبدها لذت می برید و هم می توانید مسقطی سوغات معروف لار خریداری کنید. مکانی که از زلزله مهیب لار جان سالم به دربرد.

دیدن مجموعه تاریخی باغ نشاط با عمارت استوار، حمام قدیمی پر نقش و درختان بلند نخل، در هوای گرم لار دلچسب است. قدمت این مجموعه به دوران صفوی می رسد.

روی بلندی های مشرف به شهر قلعه اژدها پیکر قرار دارد. دژی که از دوران ساسانی به یادگار مانده است. در فاصله کمی از قلعه، آرامگاه مادر نادرشاه با ساختمانی کوچک به چشم می خورد. شما بهترین منظره شهر لار را از این محل خواهید دید. از دیدن بقعه پیرسرخ با معماری سنگی و منحصربفرد غافل نشوید.

قلعه اژدها پیکر -لارستان

 

گنبدهای نمکی لارستان
نقاط انگشت شماری از ایران دارای گنبد نمک است. گنبدهای نمکی لارستان از پدیده های طبیعی جذاب لار است. برای دسترسی به گنبدهای نمکی باید از لار به سمت بستک بروید.

بعد از 28 کیلومتر به روستای کرمستج می رسید که نزدیک گنبدهای نمک قرار دارد. قدم زدن در محوطه شگفت بلورهای نمک شما را به غار نمکی خواهد رساند. همچنین یک معدن نمک نیز در این محدوده فعال است. این محدوده دارای 21 گنبد نمگ است که در ایران کم نظیر است. از سنگ های رنگی زیباترین عکس‌ها را بگیرید. جالب است بدانید که گنبدهای نمکی دارای خواص درمانی نیز هست.

ظرفیت بی‌نظیر گردشگری گنبدهای نمکی لارستان+ تصاویر- اخبار استانها تسنیم |  Tasnim

 

آتشکده کاریان، شکوه ساسانی
وقتی به منطقه لار وارد می شوید، به کهن ترین آتشکده ایران بروید. ایران در زمان قبل از اسلام دارای سه آتشکده تاریخی بوده است. آتشکده آذر فرنبغ یا کاریان در فارس، آتشکده آذرگشنسب در آذربایجان و آتشکده آذربرزین مهر در خراسان. آتشکده آذرفرنبغ به طبقه موبدان و بزرگان دین زرتشت تعلق داشته است.

روزگاری دور، آتش کاریان را تا برای برپاداشتن آتشکده سرزمین هند نیز برده اند. برای رسیدن به آتشکده کاریان باید از جاده لار به سمت جهرم بروید. پس از طی 110 کیلومتر به روستای کاریان می رسد که آتشکده در نزدیکی آن قرار دارد.

امروز دیگر در این مکان مراسمی برگزار نمی شود اما دیدن معماری ساسانی بنا و شکوه تمدن ایران باستان جذابیت خاصی دارد. بهترین راه سفر به لار، تهیه بلیط هواپیما لار است. در نظر داشته باشید که شانس خرید بلیط چارتر لار در تابستان بیشتر است.

شهر لار سرزمین جاذبه‌های عجیب ایران | فارنت

برکه باران گراش
آب انبارها یادگاری از تدبیر گذشتگان در مناطق گرمسیری ایران است. لار به واسطه آب و هوای گرم و خشک دارای آب انبارهای متعددی است. یکی از زیباترین آب انبارهای لار در شهر گراش قرار دارد. گراش شهری کوچک در فاصله 23 کیلومتری از لار است.

«برکه کل» آب انباری بدون سقف و بزرگ است که از دوران قاجار محل تامین آب مردم بوده است. در مناطق جنوبی به این نوع آب انبارها که آب باران را جمع می کند، برکه باران می‌گویند.

شما همچنین می‌توانید به دیدن هفت برکه، مجموعه چند آب انبار تاریخی در محلات قدیمی گراش بروید. فصل بهار بهترین موقع سفر به لار و خرید بلیط هواپیما تهران به لار است.

انواع قیمت بلیط هواپیما تهران به لار را می‌توانید در همین صفحه مشاهده کنید. در این صفحه شما می‌توانید به راحتی و با انتخاب تاریخ پرواز و زمان سفر خود قیمت بلیط هواپیما تهران به لار را انتخاب و خرید کنید. لازم به ذکر است که ما در تریپ تضمین می‌کنیم بهترین قیمت بلیط هواپیما تهران به لار را بدست مشتریان عزیز برسانیم.

بزرگترین آب‌ انبار‌های ایران به روایت تصاویر

بهترین زمان سفر به لار
لار منطقه ای کاملا گرم و خشک است که دمای هوا تابستان به بالای 40 درجه می رسد و زمستانها با اینکه بارندگی چندانی ندارد، هوای معتدلی دارد. بهترین زمان برای سفر به لارستان، از اوایل زمستان تا اواسط بهار است. البته سفر در ماههای گرم، شانس خرید بلیط ارزان هواپیما را افزایش می دهد.

سخن آخر
سامانه رزرواسیون تریپ به شما کمک می کند به راحتی از آخرین نرخ بلیط هواپیما مطلع شوید. شما در کمترین زمان نسبت به انواع قیمت ها در تاریخ مورد نظر خود دسترسی خواهید شد و مناسبترین قیمت بلیط را پیدا خواهید کرد. بهترین قیمت پروازهای داخلی و خارجی، رزرو اینترنتی و خرید ارزان بلیط هواپیما چارتری و سیستمی از تمامی ایرلاین ها را با سامانه تریپ سریع و آسان تجربه کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار