سروهای زربین ۲ تا ۳ هزار ساله به قدمت تمدن دیرپای عیلام در شهرستان چوار به مقصد گردشگری تبدیل شده است.
کد خبر: ۹۴۶۵۳۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۰ 07 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ این سروهای باستانی از خانواده سروهای کوهی یا زربین هستند که فرم پیچ و تاب ساقه، ریشه و برگ های زیبا و مینیاتوری آن تجربه ماندگاری از زیبایی طبیعی را برای بازدیدکنندگان رقم زده است. این مجموعه ۲۰ تا ۳۰ اصله ای درخت باستانی و نمادین سرو، در جوار روستای "بان سرو" که در گویش محلی (بان سول) خوانده می شود در سال های اخیر به مقصد گردشگری طبیعی تبدیل شده است.

دکتر رضا احمدی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام اظهار داشت: منابع طبیعی استان ایلام با اقدامات آبخیزداری و جنگل کاری از انقراض درختان سرو کهنسال شهرستان چوار جلوگیری کرده است.

وی با اشاره به اقدامات منابع طبیعی استان برای حفظ گونه‌های نادر گیاهی در استان،عنوان کرد: ایجاد ۷۰۰۰ هکتار ذخیره‌گاه جنگلی در دستور کار منابع طبیعی استان ایلام قرار دارد.

مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام با اشاره به تولید نهال استاندارد از لحاظ کمی و کیفی در نهالستان‌های استان، تصریح کرد: امسال بیش از ۱۲ میلیون اصله نهال در نهالستان‌های استان تولید شده است.

احمدی افزود: این نهال‌های تولید شده دارای ویژگی‌های مختلف بومی، مناسب با شرایط آب و هوایی استان، مقاوم در برابر تنش‌های آبی و…است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان ایلام یادآور شد: در حال حاضر ۶۴۲ هزار جنگل طبیعی در استان ایلام وجود دارد و در سال‌های گذشته بیش از ۷۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت در استان ایجاد شده است.

احمدی درپایان گفت: با اقدامات و تلاش‌های بسیار زیاد نیروی‌های منابع طبیعی در ۲۷ منطقه استان ایلام برای حفاظت جنگل‌های استان، خوشبختانه قاچاق چوب در استان وجود ندارد./ح

 

بیشتر بخوانید

لزوم آماده شدن طرح جامع منطقه گردشگری ارغوان تا آبان ماه

چشمه‌های آبگرم دهلران، تلاقی درمان و گردش

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار