فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان ایلام:
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان ایلام از ممنوعیت خرید و فروش گونه‌های گیاهی و جانوری وحشی در ایلام خبر داد و گفت: با عرضه کنندگان و فروشندگان گونه‌های گیاهی و جانوری وحشی برخورد قاطع و قانونی می‌شود.
کد خبر: ۹۴۶۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵ 07 March 2021

به گزارش تابناک ایلام؛ عبدالصاحب بازیار اعلام کرد: با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال، خرید و فروش گونه‌های گیاهی و جانوری وحشی ممنوع است و با متخلفان برخورد قاطع و قانونی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد سودجو با سوء‌استفاده از عدم آگاهی هموطنان و در ایام پایانی سال اقدام به عرضه و فروش برخی گونه‌های در معرض خطر انقراض می‌کنند، افزود: خرید و فروش گونه‌های جانوری از جمله لاک پشت‌ها، مار آبی، سمندر و برخی گونه‌های گیاهی مهاجم از جمله سنبل آبی در اماکن عمومی، میادین میوه و تره بار و… ممنوع است.

بازیار افزود: گشت و نظارت برای جلوگیری ازحمل، عرضه، خرید، فروش و نگهداری جانوران وحشی زنده توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست ایلام از مراکز توزیع اقلام سفره هفت‌سین و خرید و فروش ماهی قرمز در سطح استان به صورت مستمر در این ایام انجام می‌شود.

وی از عموم مردم خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، مراتب را با شماره تلفن شبانه روزی و رایگان ۱۵۴۰ اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام اعلام کنند./ح

 

بیشتر بخوانید

عملیات گشت و کنترل جهت حفاظت از تنوع زیستی و گونه های جانوری در استان تشدید می شود

دغدغه حفظ گونه های گیاهی و جانوری از اهمیت وافری برخوردار است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار