رئیس کل دادگستری هرمزگان تاکید کرد؛
تابناک-رئیس کل دادگستری هرمزگان بر لزوم شناسایی و پلمپ شرکت ها و مراکز غیرمجاز نصب، راه اندازی و خدمات سرویس و نگهداری آسانسور با کمک انجمن تخصصي آسانسور و پله برقي استان هرمزگان تأکید کرد و گفت: آسانسورهای بندرعباس با همکاری انجمن تخصصی آسانسور و پله برقی هرمزگان ایمن سازی شود.
کد خبر: ۹۴۶۸۰۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰ 07 March 2021

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان به ریاست علی صالحی رئیس کل دادگستری استان و با حضور دیگر اعضا برگزار شد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان این نشست بر رعایت الزامات ایمنی و استاندارد سازی آسانسور ها تأکید کرد و یادآور شد: افزایش حوادث ناشی از عدم ایمنی آسانسورها طی ۱۰ سال اخیر و خسارات جانی و مالی ناشی از آن حکایت از اهمیت این موضوع دارد و لازم است به صورت ویژه راهکارهای فنی برای کاهش این حوادث مورد بررسی و اجرا قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه وقوع حوادث و رخدادهای ناگوار غیر قابل پیش بینی هستند، آگاه سازی عمومی و شناسایی شرکت ها و مراکز غیرمجاز نصب و راه اندازی آسانسور با کمک انجمن تخصصي آسانسور و پله برقي استان هرمزگان را ضروری دانست و ابراز داشت: پلمب این مراکز و برخورد قاطع با تخلفات مهندسین مشاور در پیشگیری از وقوع حوادث و ایمن سازی مؤثر خواهد بود.

علی صالحی همچنین متذکر شد: اداره کل استاندارد هرمزگان باید بر فرآیند استاندارد سازی آسانسورها نظارت داشته باشد و به منظور افزایش ایمنی با بازرسی های منظم توسط کارشناسان مجرب این موضوع را مدیریت نماید.

دفاع رئيس انجمن آسانسور از شركت هاي معتبر در شوراي پيشگيري هرمزگان

اكبر بستاني رئيس انجمن تخصصي آسانسور و پله برقي هرمزگان با حضور در شوراي پيشگيري استان كه با حضور رئيس كل دادگستري برگزار شد، ضمن ارائه گزارش عملكرد انجمن، از حقوق و فعاليت شركت هاي معتبر داراي مجوز فعال در حوزه آسانسور هرمزگان دفاع كرد.

اكبر بستاني اظهار داشت: طرح شناسايي و شناسنامه دار كردن آسانسور هاي فعال در هرمزگان به پيشنهاد اين انجمن مطرح گرديد و اميد است كه با حمايت سازمان ها و دستگاه هاي متولي عملياتي شود.

وي در ادامه افزود: تهيه و تدوين كتاب الزامات ايمني و استاندارد آسانسور يكي از مهمترين اقدامات انجمن آسانسور در راستاي ارتقاي سطح آگاهي و فرهنگ سازي استفاده از آسانسور است كه با همت انجمن در دست اقدام قرار دارد.

بستاني در ادامه با اشاره به فعاليت ٤٥ شركت معتبر در استان بيان داشت: آمادگي داريم مطابق مصوبات جلسات قبلي جهت تشكيل كارگروه تخصصي شناسايي و شناسنامه دار كردن آسانسورهاي استان همكاري لازم را داشته باشيم.

رئيس انجمن تخصصي آسانسور و پله برقي استان هرمزگان همچنين با ارائه پيشنهاد به شهرداري در خصوص الزام به متقاضيان پروانه ساختماني خاطر نشان كرد: با توجه به اهميت ايمني آسانسور در مبحث ساختمان بهتر است با معرفي شركت هاي معتبر و داراي مجوز از ابتداي طراحي تا پايان كار به صورت نصب ليست و يا درج در پروانه ساختماني با قيد شماره تلفن و آدرس به اين مهم كمك كرد.

انتهای پیام/ز 651

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار