دومین دوره جشنواره جایزه فیروزه خوزستان 19 اسفندماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،معاون فرهنگی و رسانه این اداره کل،دبیر و داوران جشنواره به صورت مجازی در محل سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
کد خبر: ۹۴۷۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۰ 09 March 2021

دومین دوره جشنواره جایزه فیروزه خوزستان 19 اسفندماه با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،معاون فرهنگی و رسانه این اداره کل،دبیر و داوران جشنواره به صورت مجازی در محل سالن اجتماعات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان،در این مراسم مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: با توجه به شرایط بحرانی خوزستان و پیش آمدن حوادث تلخ به علت کرونا در استان بسیار خرسندیم که با برگزاری این چنین جشنواره هایی بتوانیم روحیه امید و نشاط آفرینی را در بین مردم استان ایجاد کنیم.

محمد جوروند با بیان اینکه خوزستان ظرفیت بالایی در حوزه فرهنگ و هنر دارد، تصریح کرد: با اجرای جشنواره کالاهای فرهنگی اتفاق‌های مثبتی در حوزه کسب و کارها در استان صورت گرفت و هدف ما باید حمایت و معرفی محصولات بومی استان و مشارکت بیشتر صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی در این جشنواره باشد.

معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در این آیین گفت: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی ظرفیت تولیدات فرهنگی،ترویج استفاده از محصولات فرهنگی بومی استان، ایجاد فضای رقابتی میان کارآفرینان، تولیدکنندگان و هنرمندان استان است.

مرتضی جمشیدی با اشاره به اینکه 155 اثر در دو بخش کسب و کارهای نوپا و هدایای فرهنگی به جشنواره رسید، بیان کرد: 6 داور در دو بخش آثار رسیده به دبیرخانه را بررسی کردند که در پایان 3 نفر در بخش هدایای فرهنگی و 3 نفر در بخش کسب و کارهای نوپا به عنوان برگزیدگان این جشنواره اعلام شدند.

دبیر دومین جشنواره جایزه فیروزه خوزستان با اشاره به اینکه دومین دوره جشنواره کالاهای فرهنگی همزمان با خوزستان در 16 استان دیگر برگزارشد، اظهار کرد: آثار جشنواره تا 27 بهمن ماه به دبیرخانه رسید که از این تعداد 100 اثر در بخش هدایای فرهنگی و 50 اثر در بخش کسب و کارهای نوپا در دو مرحله شاخص محور به صورت مجازی و حضوری بررسی شدند.

ارسلان عبداللهی ویژگی این دوره جشنواره‌ی کالاهای فرهنگی را همسو بودن آثار ارائه شده با اهداف جشنواره برشمرد و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم در دوره‌های بعدی شاهد آثار خلاق محورتر در این حوزه باشیم.

دومین جشنواره جایزه فیروزه خوزستان

هیئت داوران جشنواره متشکل از احسان بیگ زاده، حسین بوعذار و طیبه اسماعیلی در بخش کسب و کارهای نوپا و نسرین ارجمندی،زهره پروزی و دانیال سگوند در بخش هدایای فرهنگی آرای خود اعلام کردند.

هیئت داوران در بخش کسب و کارهای نوپا،طاهر طاهرنژاد با اثر تابلوی گره چینی را حائز رتبه اول، الهام مشهور با اثر فروشگاه اینترنتی مارکت پلیس صنایع دستی را حائز رتبه دوم هر دو از اهواز عنوان کردند و "فاطمه پناباد" با اثر اسباب بازی چوبی از اهواز رتبه سوم این جشنواره را کسب کرد. همچنین اثر دکمه شماره دوزی آتوسا "مرضیه فضیلت جو "، اثر ست آشپزخانه از موسسه خیریه طلوع مهر آفرینان آینده و اثر اسباب بازی چوبی فاطمه پناباد از اهواز را به عنوان شایسته تقدیر این بخش اعلام کردند.

در بخش هدایای فرهنگی، مقام اول به " امین احمدی" با اثر کتیبه چاپی از بهبهان، مقام دوم به اثر چهل تکه دوزی با نام هم آغوشی هشت و چهار لنگه به رجاء آل مهدی از اهواز و مقام سوم به زهره بصیری با اثر کیف چرم ترکیبی از اندیمشک اختصاص یافت.

هیئت داوران در بخش هدایای فرهنگی، اثر جای شکلات خوری تاج دار چوب گردو احمد سعیدنژاد از اهواز، اثر سفال مینیاتوری تاریخی معصومه طالب باغبانی از اهواز و اثر شکلات خوری پایه دار از سهام رسولی را شایسته تقدیر عنوان کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار