استاندار هرمزگان در آیین بهره برداری از پروژه های ارتباطی روستایی:
تابناک-استاندار هرمزگان گفت: با دسترسی 82 درصدی مردم مناطق روستایی هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات، اهداف برنامه ششم توسعه در استان به صورت کامل محقق شد.  
کد خبر: ۹۴۷۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ 10 March 2021

 

به گزارش خبرنگار تابناک هرمزگان، دکتر فریدون همتی در آیین بهره برداری از پروژه های ارتباطی حوزه روستایی هرمزگان که با حضور دکتر آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، دسترسی مردم به ارتباطات پایدار را از ملزومات زندگی امروز برشمرد و گفت: امروز با گسترش اینترنت و توسعه ارتباطات به‌ویژه در روستاها، میزان دسترسی دانش آموزان مناطق محروم بشاگرد و کوشا احمدی حاجی آباد به آموزش های مجازی افزایش چشمگیر و قابل ملاحظه ای داشته است.

وی افزود: با دسترسی 82درصدی مردم مناطق روستایی هرمزگان به شبکه ملی اطلاعات، اهداف برنامه ششم توسعه در استان به صورت کامل محقق شد و  با بهره برداری و ارتقاء سایت های جدید تلفن همراه در بشاگرد، 100درصد مردم روستاهای بالای 20خانوار بشاگرد از ارتباطات پایدار اینترنتی بهره مند خواهند شد.

استاندار هرمزگان، دسترسی مردم به شبکه های اجتماعی به‌واسطه توسعه شبکه های ارتباطی در مناطق شهری و روستایی را عاملی برای پیشگیری از سانسور خبری برشمرد و گفت: اگر پیش از این مردم تنها از طریق رادیو، تلویزیون و روزنامه ها از اخبار روز با خبر بودند اما طی سال های اخیر دسترسی مردم به اینترنت و شبکه های اجتماعی، فضا را برای دسترسی مردم به اخبار منابع مختلف و خنثی سازی سانسورهای احتمالی خبری فراهم کرده است که می تواند نقش مهمی در تصمیم گیری ها داشته باشد.

دکتر همتی، فضای مجازی را بهترین ابزار برای توسعه و ترویج مفاهیم انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: بستر فضای مجازی فضایی را فراهم کرده است که بتوان پیام انقلاب اسلامی را با کمترین هزینه به دورترین مناطق دنیا رساند.

وی، با اشاره به یکی دیگر از مزیت های تکنولوژی های جدید و ایجاد ارتباط بر بستر اینترنت، گفت: در شرایط کرونا، با استفاده از ارتباطات زنده و مستقیم در بستر  شبکه های مجازی، علاوه بر کاهش بسیاری از رفت و آمدها، بسیاری از هزینه های جانبی برگزاری همایش ها و رفت و آمدها کاهش پیدا کرد.

استاندار هرمزگان، تغییر انتظارات مردم و رشد دسترسی و استفاده مردم از اینترنت را یکی از دلایل مهم برای تحقق دولت الکترونیک عنوان کرد و گفت: تحقق کامل دولت الکترونیک می تواند در کاهش هزینه های دولت اثرگذار باشد و از سویی دیگر به میزان قابل توجهی در صرفه جویی در وقت و انرژی و همچنین کاهش فساد اداری مؤثر است.

وی همچنین با اشاره به سفر دیروز وزیر ارتباطات به بشاگرد و قدردانی از وزیر ارتباطات در خصوص قول ساخت احداث 10زمین چمن ورزشی به صورت مشارکتی در قالب ایفای مسئولیت های اجتماعی، از حمایت های دکتر آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و تعامل موجود در استان به ویژه همراهی نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی قدردانی کرد.

انتهای پیام/ز 708

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار