عصام العماد اندیشمند یمنی گفت: براساس روایات ائمه معصومین(ع)، حضرت ابوطالب(ع) نه تنها یک مسلمان بلکه از اولیای الهی است.
کد خبر: ۹۴۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۳:۲۲ 12 March 2021

به گزارش تابناک قم، عصام العماد در نشست ابوطالب(ع) از دیدگاه اندیشمندان بین‌المللی با اشاره به سخنان ائمه معصومین(ع) در مورد حضرت ابوطالب(ع) اظهار کرد: احادیث زیادی در مورد حضرت ابوطالب(ع) از ائمه معصومین(ع) به ما رسیده است و اهل بیت(ع) درباره فضیلت حضرت ابوطالب(ع) تاکید زیادی داشتند و رسیدن به دلایل این مساله اهمیت زیادی دارد.

وی ادامه داد: اموی ها احادیث جعلی زیادی به نام احادیث نبوی در مورد عدم ایمان حضرت ابوطالب(ع) درست کردند و مدعی شدند که براساس این احادیث جعلی، حضرت ابوطالب(ع) در آتش می سوزد و احادیث جعلی اموی ها درباره حضرت ابوطالب(ع) در کل جهان نشر پیدا کرد.

این پژوهشگر دینی افزود: اگر ائمه معصومین(ع) احادیثی در فضیلت حضرت ابوطالب(ع) را نمی گفتند، مساله کفر حضرت ابوطالب(ع) نهادینه می شد، براساس روایات ائمه معصومین(ع)، حضرت ابوطالب(ع) نه تنها یک مسلمان بلکه از اولیای الهی است.

وی با اشاره به مظلومیت اهل بیت(ع) اظهار کرد: اهل بیت(ع) با وجود مظلومیت سعی کردند از حضرت ابوطلب(ع) یاد کنند و به دفاع از ایشان در برابر شبهه ها بپردازد و این روایات موجب شد که برخی از علمای اهل سنت با بهره گیری از احادیث نبوی با نگارش کتاب به دفاع از حضرت اهل بیت(ع) بپردازند.

وی خاطرنشان کرد: حضرت ابوطالب(ع) توانست که هم بنی هاشم و هم کافران را جمع کند و به آنها گفت که نقطه اشتراک ما حضرت محمد(ص) است، رهبری حکیمانه ابوطالب موجب شد که حتی کافران هم به دفاع از رسول اکرم(ص) بپردازند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار