استاندار کهگیلویه و بویراحمد
استاندار : با وضعیت خطرناک پیش آمده باید بگویم ما فعلا کریدور شمال جنوب نخواهیم بود و ورودی ما از سمت خوزستان ممنوعیت صدردرصدی خواهد بود ضمن اینکه هر ورودی به استان از فارس و اصفهان هم ممنوع است .
کد خبر: ۹۴۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۳ 13 March 2021

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نشست استاندی ستاد مبارزه با کرونا گفت : با توجه به تردد های گسترده ، پیش بینی می شد که آتش کرونایی خوزستان دامن ما را هم بگیرد .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری افزود : تلاش های زیادی کردیم که از بروز پیک جدید در استان جلوگیری شود اما اکنون وضعیت استان بسیار خطرناک است و با این شرایط بسیار سخت است طی روزهای آینده وضعیت بهبود پیدا کند .
کلانتری با اشاره به در پیش بودن تعطیلات عید نوروز گفت : بر این عقیده بودم که باید کاری کنیم تا با رعایت بیشتر پروتکل ها ، وضعیت کسب و کار و این ایام و سفرهای مردمی آزادتر باشد و هر آنچه در توان بود را هم انجام دادیم اما الان و به دلیل برخی سهل انگاری ها در رعایت پروتکل ها با این وضعیت روبرو هستیم .
استاندار ادامه داد : با وضعیت خطرناک پیش آمده باید بگویم ما فعلا کریدور شمال جنوب نخواهیم بود و ورودی ما از سمت خوزستان ممنوعیت صدردرصدی خواهد بود ضمن اینکه هر ورودی به استان از فارس و اصفهان هم ممنوع است .
وی به لزوم توجه جدی شورای تامین استان و شهرستان ها به کنترل مبادی ورودی افزود : در همه ورودی ها تست رپید باید وجود داشته باشد .
وی ادامه داد : در مورد کنترل ورودی ها هم اقدام جدیدی صورت نمی گیرد بلکه تجربه آن را در این یک سال داریم فقط باید جدی تر و با شدت بیشتری صورت گیرد.
کلانتری گفت : گرفتاری ما ، ویروس جهش یافته است که هم میزان درگیری ، شیوع و هم میزان مرگ و میر آن بیشتر است هر چند تا الان همه پای کار بوده اند اما امکانات ما محدود است و اگر درگیری وسیع با ویروس کرونای انگلیسی پیدا کردیم ، مطمئن باشید میزان مرگ و میر ما به مراتب بیشتر خواهد بود.
وی گفت : همه باید همکاری کنند هر چند در پیک های قبلی به اوج پیک و تلفات سنگین نرسیدیم که نشان دهنده انسجام و هماهنگی در استان است ضمن اینکه مرگ یک نفر هم تلخ است اما از الان به صراحت اعلام می کنم این پیک در صورت وقوع بسیار خطرناک تر خواهد بود .
استاندار با اشاره به این نکته که شخصا ورودی ها را بازدید و کنترل خواهم کرد ، افزود : خوزستان درگیری شدید با ویروس کرونای انگلیسی دارد و الان وضعیت آن ها بسیار خطرناک است . ما هم که با خوزستان فقط از لحاظ جغرافیایی جدا هستیم و از لحاظ مراودات تقریبا یکی هستیم !
کلانتری ادامه داد : خوزستان فقط با شیوع ویروس انگلیسی درگیر است در حالی که ما علاوه بر کرونا ، درگیر زلزله سیسخت هم هستیم که این شرایط ایجاب می کند شدت تلاش ، مراقبت و هماهنگی ها افزایش یابد و مردم هم کمک کنند .
کلانتری در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع افزایش تست ها اشاره کرد و گفت : باید نمونه گیری از اطرافیان یک فرد بیمار را به شدت افزایش دهیم چرا که الان مهمترین نکته برای کنترل بیماری همین نمونه گیری های هدفمند است .
کلانتری گفت : در حال حاضر میزان شیوع در برخی شهرستان ها بالا است اما میزان تست ها بالا نمی رود که این معنی دارد و باید افزایش تست ها را داشته باشیم.
وی ادامه داد : وضعیت شیوع در دنا در حال افزایش است که باید جلوی این وضعیت گرفته شود نیازی نیست هر کسی وارد دنا شود بلکه همه ورودها مدیریت شده و در صورت لزوم باشد.
کلانتری افزود : موضوع حضور کارگران افغانی ها در دنا باید مورد بررسی جدی قرار گیرد و هیچ ایرانی و غیر ایرانی بدون تست حق ورود به دنا را ندارد .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنانش به موضوع انتخابات پرداخت و گفت : هر کدام ازداوطلبین شوراها می خواهد ثبت نام کند باید سعی شود از طریق فضای مجازی باشد و اگر ضرورتی بر حضوری باشد نیازی به لشکرکشی نیست و نباید باشد .
کلانتری ادامه داد : تبلیغات داوطلبین انتخابات میاندوره ای گچساران یکی از دلایل اصلی قرمز شدن وضعیت کرونایی این شهرستان است که نهایتا این عدم همکاری و عدم رعایت پروتکل ها ، کار دست شهرستان و استان داد !
استاندار گفت : در خصوص برخورد با متخلفین انتخاباتی نیازمند برخورد جدی تر بدون از هر گونه توجه به مسائل قومیتی و با شدت هستیم  .
 کلانتری ادامه داد : ما در حوزه دستگاه قضا دخالت نمی کنیم اما انتظار داریم با متخلفین انتخاباتی به شدت برخورد شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار