در آیین بهره برداری از سامانه جدید مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان مطرح شد؛
آیین بهره برداری از سامانه جدید مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان( مرکز 137) و بازسازی و بهسازی مرکز پاسخگویی به شهروندان، با حضور شهردار اصفهان و رییس شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد. شهردار اصفهان و رییس شورای اسلامی شهر اصفهان همچنین چندساعتی از طریق 137 به طور مستقیم پاسخگوی سوالات و خواسته های شهروندان بودند.
کد خبر: ۹۴۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ 13 March 2021

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، شهردار اصفهان در این خصوص گفت: پاسخگویی یک هنجار و از ارکان دموکراسی است. زمانی که پاسخگویی وجود داشته باشد مسئولیت نیز وجود دارد، برای پاسخگویی لازم است ساختار نیز به خوبی شکل گرفته باشد زیرا اگر ساختار درست نباشد پاسخگویی به خوبی محقق نمی شود.
قدرت اله نوروزی، اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان را جبهه اول نبرد خدمت و جلب رضایت شهروندان دانست و گفت: ساختار غلط، رفتار نامناسب را در پی دارد. به همین دلیل با بازسازی اداره ارتباطات مردمی 137 تلاش کردیم ساختار را بهبود بخشیده، پاسخگویی به شهروندان را تسهیل کنیم. ساختاری که هم اکنون شکل گرفته است می تواند این جبهه اول پاسخگویی از سوی شهرداری به مردم را در جای صحیح خود قرار دهد.
شهردار اصفهان ادامه داد: لازم است کارکنان اداره 137 شهرداری از لحاظ آرامش، ساختار و سایر امکانات در شرایطی باشند که زمینه مناسب برای پاسخگویی مناسب به شهروندان و جلب رضایت شهروندان فراهم شود.
وی با بیان اینکه اداره 137 شهرداری می تواند مرکز رضایت و یا نارضایتی شهروندان باشد، اضافه کرد: زمانی نارضایتی از سوی شهروندان ایجاد می شود که کرامت انسانی افراد نادیده انگاشته شود.
نوروزی تاکید کرد: کارمندانی که وظیفه پاسخگویی به شهروندان از سوی شهرداری را دارند در هر بخش شهرداری هستند لازم است مانند یک کارشناس از تمام مسائل آگاهی داشته و مردم را به درستی راهنمایی کنند تا شهروندان دچار سردرگمی نشوند.
شهردار اصفهان گفت: اگر مردم رضایت داشته باشند بسیاری از مسائل و ناهنجاری های اجتماعی رخ نخواهد داد و این حکایت از اهمیت کار همکاران ما در اداره ارتباطات مردمی 137 دارد.
نوروزی در ادامه با اشاره به پاسخگویی چندساعته مستقیم تلفنی به شهروندان، اظهار کرد: هر فردی که امروز با من تماس داشت، از تغییرات و فعالیت های عمرانی شهر سخن می گفت و خوشحالیم که صدای انقلاب عمرانی به گوش همه شهروندان رسیده است.
وی با بیان اینکه برخی از شهروندان نیز پیشنهاداتی داشتند که من از آنها به عنوان شهروندان مسئول تشکر می کنم، اضافه کرد: زمانی که شهروندی پیشنهاداتی را ارائه میدهد به دنبال اصلاح امور، آبادانی ور فاه برای شهر و شهروندان است.
شهردار اصفهان تاکید کرد: برخی از شهروندان نیز مشکلاتی داشتند که دستورات لازم برای پیگیری این مشکلات صادر شد و لازم است در مناطق و سازمانها این مشکلات هر چه سریعتر پیگیری و رفع شود، ‌این اقدامات احترام به مردم بوده و بخشی از تکریم ارباب رجوع است.
وی ادامه داد: این چندمین بار است که این کار جدید در شهرداری اتفاق می افتد و بنده شخصا پاسخگوی تماس شهروندان با مرکز ارتباطات مردمی 137 هستم. امروز به همراه رییس شورای اسلامی شهر اصفهان دهها تماس مردمی را پاسخ داده و به مدیران مربوطه ارجاع دادیم تا مشکل شهروندان حل شود.
*لازمه پاسخگویی مناسب به شهروندان ایجاد شرایط مناسب برای کارکنان است
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز ضمن تبریک عید سعید مبعث، اظهار کرد: نگاه شهردار اصفهان و همکاران وی در بازسازی و ایجاد شرایط مناسب برای کارکنان اداره ارتباطات مردمی 137 و همچنین بهره مندی از امکانات روز سامانه، قابل تقدیر و به معنای اهمیت پاسخگویی به مردم در نگاه مدیریت شهری است.
علیرضا نصر تصریح کرد: یکی از لوازم برخورد خوب و با نشاط با مردم این است که کارمندانی که در جبهه اول این پاسخگویی قرار دارند در شرایط مناسب قرار داشته باشند.
وی با اشاره به پاسخگویی مستقیم تلفنی به شهروندان در اداره ارتباطات مردمی شهرداری، گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته قرار بود شنونده مشکلات مردم باشیم و این مشکلات را به مسئولان مربوطه ارجاع دهیم که این اتفاق به خوبی رقم خورد.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه امیدواریم با پیگیری هایی که صورت می گیرد این مشکلات برطرف شود، ادامه داد: در کنار ارتباطات مختلفی که مدیریت شهری با شهروندان دارد پاسخگویی تلفنی نیز یکی از راه های ارتباط با مردم است، بسیاری از مواقع با پیگیری های هر چند کوچک مشکل برخی از مردم حل می شود که این مایه خرسندی است.
وی اضافه کرد: مردم درخواست های متعددی دارند که برخی از این مشکلات قابل حل نیست و موانع قانونی دارد با این وجود پیگیری مدیران شهری برای حل مشکلات مردم باعث رضایت شهروندان می شود.
نصر افزود: اگر معتقد به این هستیم که مردم ولی نعمت ما هستند باید این شعار را در عمل محقق کنیم.
*ارائه خدمات بهتر به مردم از طریق بستر جدید 137
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه انسان ها در مجموعه های سازمانی سرمایه های ارزشمند محسوب می شوند و جایگاه کارکنان سالهاست از منابع انسانی به سرمایه انسانی ارتقا یافته است، اظهار کرد: اداره ارتباطات مردمی 137 شهرداری به صورت 24 ساعته در حال پاسخگویی به شهروندان است که این موضوع باعث افزایش رضایتمندی مردم از مدیریت شهری است.
ایمان حجتی با اشاره به لزوم بازسازی اداره 137 شهرداری، تصریح کرد: فضایی که برای کارکنان این اداره وجود داشت فضای مناسبی نبود و این تغییرات در راستای خدمت بهتر به شهروندان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه نرم افزار قبلی اداره 137 نرم افزاری قدیمی بود که هم اکنون بهبود یافته است، ادامه داد: برای ارائه خدمات بهتر در قالب های مختلف هم اکنون این ظرفیت وجود دارد و از طریق این نرم افزار بهبود یافته می توان خدمات بسیاری مانند اپ شهروندی به شهروندان ارائه داد.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان تاکید کرد: بهبود بعدی که در اداره 137 شهرداری اتفاق افتاد موضوع سخت افزاری بود و تمام سیستم ها برای ارائه خدمات بهتر به شهروندان به روز شد.
*تسهیل در پیگیری امور مردم با سامانه جدید ارتباط مردمی
رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان نیز با اشاره به اینکه یکی از نیازهای مهم این اداره بهره گیری از سامانه های به روز جهت تسهیل در امور مردم است، گفت: با راه اندازی سامانه جدید بسیاری از مشکلاتی که پیشتر وجود داشت مرتفع می شود و پاسخگویی بهتر اتفاق می افتد.
محمد قاسمی ادامه داد: در گذشته چرخه گردش پیام در سامانه بسیار زمان بر و پیچیده بود که این پیچیدگی سبب می شد تا رسیدگی به درخواست شهروندان با سرعت محقق نشود اما هم اینک با راه اندازی این سامانه جدید پس از ثبت پیام موضوع با سرعت بیشتری به متولی امر در منطقه، معاونت و یا سازمان مربوطه ارجاع می شود.
وی ادامه داد: در صورتی که پیام ارجاع شده به متولی امر در زمان مقرر پاسخ داده نشود امتیاز منفی به آن متولی داده می شود و باعث خواهد شد که این موضوع رقابت میان مناطق جهت رسیدگی به پیام های شهروندی را بالا ببرد.
وی بیان داشت: همچنین در گذشته کلیه پیام های فوری و عادی در یک چرخه قرار می گرفت و دارای هیچ گونه اولویتی نبود که با سامانه جدید پیام های با فوریت با رنگ قرمز و هشدار دهنده در کارتابل کاربر قرار خواهد گرفت.
رئیس اداره ارتباط مردمی شهرداری اصفهان همچنین به ثبت موقعیت جغرافیایی در این سامانه اشاره داشت و گفت: این موضوع باعث می شود تا امکان پیگیری های بعدی و بررسی جهت رفع برخی مشکلات وجود داشته باشد.
وی اظهار کرد: همچنین نرم افزار مخصوص تلفن همراه برای کارشناسان و نمایندگان معرفی شده از جانب مناطق، معاونتها و سازمان ها طراحی شده تا در سریع ترین زمان ممکن به پیام هایی که برای آنان ارجاع می شود دسترسی داشته باشند. این موضوع رسیدگی به پیام های شهروندی در هر مکان و زمانی را محقق می کند.
قاسمی با تشکر از سازمان فناوری اطلاعات شهرداری اصفهان در ادامه به نرم افزار مخصوص شهروندان نیز اشاره داشت و گفت: پیش از این شهروندان تنها با شماره گیری سامانه 137 می توانستند موضوعات خود را با ما در میان بگذارند که با سامانه جدید شهروندان امکان ثبت پیام از طریق درگاه اینترنتی و تلفن همراه خود را دارند.
رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان ادامه داد: شهروندان می توانند با این نرم افزار موقعیت جغرافیایی و تصاویر مربوط به موضوع خود را نیز شخصا به ثبت رسانده و گردش پیام آن را نیز از طریق نرم افزار و تلفن همراه خود دنبال کنند.
وی در ادامه سخنان خود به رونمایی از کتاب الو 137 نیز اشاره داشت و گفت: در این کتاب تلاش بر این داشتیم تا مجموعه خاطرات تلخ و شیرین کارشناسان این اداره را جمع آوری کنیم.
قاسمی همچنین به ویرایش نخست کتاب شهرواژه اشاره داشت و گفت: کتاب شهر واژه به دنبال آن است تا تعاریف درستی از مجموعه واژگان و قوانین شهری داشته باشد. در این کتاب تلاش شده تا واژه هایی که یک کارشناس در شهرداری باید نسبت به آن آشنایی داشته باشد را تعریف کنیم که پیش از این کتابی با این جامعیت تهیه نشده بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار