علی اکبر جاویدان خبر داد:
فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از تشکیل ۶۱۴ تیم خودرویی نیروی انتظامی در حوزه ترافیک و انتظامی در ایام نوروز جهت برقراری نظم و امنیت خبر داد و گفت: نیروی انتظامی در هر دقیقه یک عملیات انجام میدهد.
کد خبر: ۹۴۸۶۱۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵ 14 March 2021

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه  ظهر امروز نشست فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اصحاب رسانه برگزار شد،در این جلسه علی اکبر جاویدان به تشریح عملکرد پلیس های تخصصی پرداخت و ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و سال پیشرو اظهار کرد:شعار نیروی انتظامی برای سال جدید امنیت،سلامت و نشاط بهاری است و امیدواریم بهاری پر نشاط در سایه امنیت و باسلامتی پیشرو داشته باشیم.

فرمانده انتظامی استان با تاکید بر اینکه امنیت یک معقوله جمعی است و نیاز اساسی و ضروری فرد و جامعه است افزود:امنیت یعنی زندگی و انسان به هر اندازه که سلامت،مال و آبرو از تهدیدات مصون باش احساس امنیت می کند،گاهی بعضی از عوامل سبب می شوند که احساس امنیت در فرد و جامعه کم شود که فضای مجازی یکی از این بستر ها است،برای ایجاد احساس امنیت همه نهاد ها و سازمان ها باید نقش خود را به درستی ایفا کنند،پلیس محور اجرای قانون است اما حصور پلیس در برخی موارد جوابگو نیست،پس باید بستر ایجاد نا امنی با تلاش همگانی ایجاد نشود تا امنیت بر قرار شود.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه ۸۰ درصد جرائم در استان در شهر کرمانشاه رخ می دهد به در تشریح عملکرد پلیس در سال جاری پرداخت و افزود: در یازده ماهه امسال بر اساس آمار اعلام شده، استان کرمانشاه به تناسب جمعیت در بحث سرقت در رتبه یازدهم کشور، سرقت های مهم رتبه ۱۶، سرقت به عنف رتبه ۱۷، قتل رتبه ۱۰، موضوعات امنیتی رتبه ۲۷، شرارت رتبه ۲۲، مفاسد اجتماعی رتبه ۲۴، جرائم مالی رتبه ۲۳، جعل رتبه ۸، نزاع و درگیری رتبه ۲۵، تعداد دستگیر شدگان رتبه ۲۷، تصادفات رتبه ۳۱ و قاچاق مواد مخدر رتبه ۳۱ و در مجموع استان در جرائم رتبه ۲۴ کشور است و این آمار نشان می‌دهد که وضعیت ۲۳ استان دیگر کشور در بحث جرائم از کرمانشاه بدتر است.

 

وی در ادامه در تشریح عملکرد پلیس تخصصی پرداخت وابتدا عملکرد پلیس مبارزه با مواد مخدر را توضیح داد و گفت:اعتیاد یکی از معضلات اصلی استان است و متاسفانه این معضل سلامت و امنیت را تحت تاثیر قرار داده و قاچاقچیان هم عمدتا قشر جوان و نوجوان که آینده سازان این مملکت هستند را نشانه گرفته است. پلیس در تلاش شبانه روزی برای مقابله با این معضل است، اما برای رفع ریشه ای آن تمام دستگاه ها و بویژه نهادهای متولی در امر پیشگیری باید پای کار بیایند.

وی به شیوع بالای اعتیاد در استان اشاره کرد وافزود: متاسفانه در این زمینه در جمع 10 استان اول کشور هستیم و این نشان می‌دهد که باوجود تلاش های بسیار نتیجه ای که باید حاصل نشده و وضعیت خوبی نداریم.

جاویدان از کشف سه تن انواع مواد مخدر در سال جاری خبر داد وافزود: این میزان نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است. همچنین 3300 خرده فروش مواد طی امسال دستگیر و و به دلیل خلاهای قانونی این افراد پس از دستگیری با قید وثیقه آزاد شده و مجددا به چرخه عرضه مواد مخدر برمی گردند و نیاز است در این زمینه اقدامات جدی تری صورت گیرد.

وی گفت: 37 باند مواد مخدر در استان درسال جاری منهدم و این تعداد نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است، کشفیات انواع قرص های روانگردان  در استان را در سال جاری 200 هزار عدد اعلام و تصریح کرد: این میزان نسبت به سال گذشته 219 درصد رشد داشته است و طی امسال 1304 معتاد متجاهر نیز در سطح استان دستگیر شده اند
.

جاویدان سپس عملکرد پلیس آگاهی استان را تشریح کرد و گفت: سرقت در استان ده درصد افزایش داشته و عمده این افزایش به سرقت های خرد برمی‌گردد که آن هم ناشی از حضور معتادان متجاهر در سطح جامعه است.
وی افزود: امسال سرقت های مهم مانند سرقت منزل، خودرو، بانک، طلافروشی و ... یک درصد افزایش داشته، اما سرقت های خرد که مهم ترین آن سرقت قطعات داخل خودرو است افزایش 16 درصدی داشته است.

جاویدان از کاهش 16 درصدی سرقت منزل، کاهش سه درصدی سرقت موتورسیکلت، کاهش پنج درصدی قاب زنی و کاهش 28 درصدی سرقت احشام خبر داد وافزود: علی رغم سیر کاهشی این سرقت های مهم، افزایش سرقت های خرد موجب شده در سرجمع سرقت های استان شاهد افزایش 10 درصدی باشیم.
امسال بیش از یازده هزار سارق در سطح استان دستگیر شدند که این تعداد نسبت به سال گذشته افزایش 16 درصدی داشته است. متاسفانه افزایش سرقت در میان افراد متاهل بیشتر شده و تعداد سارقان متاهل نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

وی یادآور شد: 74 درصد سارقان نیز بیکار هستند و همین امر نشان می‌دهد که بحث معضل بیکاری به چه میزان درسایر جرائم تاثیرگذار است. 98 درصد سارقان تحصیلات زیردیپلم دارند و بیش از نیمی از آنها تحصیلاتشان در سطح ابتدایی است.

وی از انهدام 80 باند سرقت در سال جاری خبر داد وافزود: از این تعداد باند 1458 فقره سرقت کشف شده  و در مجموع 284 نفر از اعضای این باندها دستگیر شده اند.
وی از دستگیری 4751 نفر از مجرمین سابقه دار و حرفه ای در سطح استان هم خبر داد وافزود: از این تعداد 83 نفر مالخر هستند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از برقراری یک میلیون و 254 هزار تماس با پلیس 110 استان طی امسال خبر داد و افزود: از این تعداد 499 هزار تماس عملیاتی شده و مابقی مربوط به مشاوره و راهنمایی بوده است.
وی افزود: تعداد تماس های عملیاتی نشان میدهد که در هر دقیقه یک تماس عملیاتی گزارش شده است.

 

وی افزود: پلیس فتای استان مرکزیت غرب کشور را دارد، کشفیات این واحد ۹۴/۸ درصد است که توانسته ۵ باند کلاهبرداری اینترنتی را منهدم کند و در زمینه مقابله با کلاهبرداری اینترنتی، مزاحمت، برداشت غیرقانونی اینترنتی، شناسایی تارنماها، تهدید، اخاذی، انتشار فیلم خصوصی و نشر اکاذیب فعالیت می‌کند و توانسته حدود ۴ میلیارد تومان از وجوهاتی را که توسط مجرمان در فضای مجازی از مردم کلاهبرداری شده به حساب مال‌باختگان بازگرداند.

جاویدان با اشاره به اینکه پلیس اقتصادی یک سال است که فعالیت خود را آغاز کرده گفت: پلیس امنیت اقتصادی در مرز‌ها مستقر هستند.۲۲ باند قاچاق کالا منهدم، و هزار و ۳۴۳ دستگاه خودرو قاچاقچیان توقیف شده که نسبت به سال قبل به ترتیب ۹ و ۷ درصد افزایش را نشان می‌دهد، ارزش ریالی مبارزه با جرائم اقتصادی امسال در مجموع حدود ۱۳۰ میلیارد تومان بوده است.

شناسایی و سطح بندی اراذل و اوباش و دستگیری ۸۷۰ نفر از آنان و همچنین کسانی که در فضای مجازی به امنیت روانی مردم آسیب می‌رسانند، دستگیری ۹۵ نفر از اتباع بیگانه، پلمب هفت هزار واحد صنفی متخلف، افزایش ۱۴ درصدی دستگیری افرادی که اقدام به تیراندازی کرده‌اند، بخشی از اقدامات حوزه پلیس اطلاعات استان بود که فرمانده انتظامی استان بدان‌ها اشاره کرد.

جاویدان با اشاره به برنامه‌های پلیس برای ایام نوروز و چهارشنبه سوری تصریح کرد:: پلیس تابع دستورات و مصوبات ستاد کرونا است، ^اگر ستاد کرونا مصوب کند که مسافرت‌های نوروزی برقرار شود، پلیس برای اجرای مصوبات آماده است و اگر هم محدودیت‌هایی اعلام شود با تمام توان این کحدودیت‌ها را اعمال و اجرا میکند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از اجرای طرح "تامین نظم و امنیت تعطیلات نوروزی" از بیست و هشتم اسفندماه امسال خبر داد وافزود: این طرح تا پایان تعطیلات نوروز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در این طرح چهار هزار نیروی پلیس در قالب ۶۱۴ تیم خودرویی امنیت مردم در تعطیلات نوروزی را تامین خواهد کرد.

جاویدان گفت: ۲۶ ایستگاه نوروزی پلیس در سطح استان برقرار می‌شودو تمرکز بر ورودی و خروجی شهر‌ها و حضور در تفرجگاه هاست.

فرمانده انتظامی استان از آماده باش پلیس در چهارشنبه آخرسال خبر داد و افزود:سلامت و امنیت مردم خط قرمز پلیس است و برای حفظ و تامین آن از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنیم، بنابراین با کسانی که بخواهند در نظم و امنیت عمومی اخلال ایجاد کنند قاطعانه برخورد خواهد شد و در این زمینه هماهنگی‌های لازم با دستگاه قضا صورت گرفته است. از خانواده‌های می‌خواهیم که فرزندان خود را در این شب مراقبت کنند و از استفاده از مواد محترقه پرخطر جلوگیری کنند. امسال این جشن باید منزل محور و محله محور برگزار شود.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار