نجابت در پایان خطاب به وزارت کشور و ستاد انتخابات گفت: به منظور فراهم شدن امکان هر چه بیشتر حضور، همراهی و مشارکت مردم در انتخابات، از وزارت محترم کشور خواستاریم به منظور همراهی با مردم به خصوص در شهرها و روستاهای کوچک و دور افتاده، مهلت ثبت‌نام را تا ۴۸ ساعت آینده تمدید کنند.
کد خبر: ۹۴۹۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۴ 16 March 2021

تابناک فارس به نقل از فارس: روح‌الله نجابت، نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال 1400 شاهد برگزاری انتخابات شوراهای شهر و روستا به عنوان اجتماعی‌ترین انتخابات در سراسر کشور هستیم، اظهار داشت: متاسفانه در مقایسه با مدت مشابه در ادوار گذشته، شاهد کاهش آمار ثبت‌نام داوطلبان تا امروز بوده‌ایم.

وی با اشاره به شرایط خاص انتخابات پیش رو و محدودیت‌های تحمیلی ناشی از همه‌گیری کرونا گفت: به دلیل شیوع بیماری کرونا با تدبیر خوب وزارت کشور، زیرساخت‌های الکترونیکی و اینترنتی در فرآیند ثبت‌نام لحاظ شده تا افراد بتوانند به صورت غیرحضوری مراحل ثبت‌نام را طی کنند، اما متاسفانه از روز اول مهلت ثبت‌نام داوطلبان، تجربه ناخوشایندی از قطع و وصل‌های مکرر سامانه و عدم امکان دسترسی به این فرآیند به خصوص در مناطق و روستاهای دورافتاده ایران اسلامی که مشکلات زیرساخت ارتباطی در آنها وجود دارد، داشته‌اند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور افزود: عوامل متعدد دیگری نیز مانند آشنا نبودن مردم با نحوه کار سامانه ثبت‌نام و نرم‌افزارهای جانبی مانند سامانه استعلام سوءپیشینه از دیگر معضلات مردم در فرآیند ثبت نام بوده است.

نجابت با بیان اینکه به رغم همه این نواقص و مشکلات، همچنان شاهد حضور نامزدها در روز آخر ثبت‌نام در شعب هستیم، گفت: احتمالا ازدحام و شلوغی در محل‌های ثبت‌نام حضوری و یا تراکم و ترافیک مراجعه به نرم‌افزار‌های اینترنتی، مانع ثبت‌نام همه داوطلبان در روز پایانی ثبت‌نام خواهد شد.

وی در پایان خطاب به وزارت کشور و ستاد انتخابات گفت: به منظور فراهم شدن امکان هر چه بیشتر حضور، همراهی و مشارکت مردم در انتخابات، از وزارت محترم کشور خواستاریم به منظور همراهی با مردم به خصوص در شهرها و روستاهای کوچک و دور افتاده، مهلت ثبت‌نام را تا ۴۸ ساعت آینده تمدید کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار