دلشاد با اعلام بحران در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، گفت : اگر مسئولین استانی و شهرستان تلاش بر جمع کردن این بحران نکنند فاجعه رخ خواهد داد .
کد خبر: ۹۴۹۷۳۹
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۰ 18 March 2021

آخرین نشست شورای آموزش و پرورش  شهرستان بویراحمد با حضور اعضا و به ریاست فرماندار این شهرستان برگزار شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد در این نشست گفت : اولین اقدام برای بهبود وضعیت آموزشی و نتیجه بخش بودن خروجی چنین جلساتی ، تغییر نگرش ها و باورها نسبت به آموزش و پرورش است و باید به این باور برسیم که تغییر در جامعه و ارتقاء فرهنگ از مدرسه شروع می شود .
کورش دلشاد افزود :هر گاه مسئولین به این نتیجه رسیدند که توسعه جامعه از آموزش و پرورش و خروجی مدارس که دانش آموزان هستند صورت می گیرد آن وقت حرف برای گفتن خواهیم داشت .
دلشاد گفت : مسئولین باید به این باور برسند که هر چه در آموزش و پرورش هزینه کنند ، در واقع سرمایه گذاری برای آینده و توسعه منطقه و کشور انجام داده اند .
وی با اشاره به مشکلات متعدد آموزش و پرورش ، ادامه داد : برای رفع مشکلات هیچ راهی وجود ندارد مگر اینکه همه نهادهای دولتی و غیر دولتی و مشارکت اولیا ، پای کار باشد .
اعلام بحران مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد /  انتقاد از بی توجی مدیران / دلشاد : وقتی مصوبات اجرایی نشود یعنی جلسه بیهوده است
دلشاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به عدم اجرایی شدن برخی مصوبات شورای آموزش و پرورش ، گفت : اگر قرار باشد که مصوبه داشته باشیم اما اجرا نشود به معنی کار بیهوده کردن است که امیدواریم ، کارگروه پیگیری مصوبات تشکیل شود .
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد با گلایه از عدم حضور برخی اعضا در نشست شورای آموزش و پرورش ، افزود : در همه جلساتی که به عنوان مدیر آموزش و پرورش باید حضور داشته باشم ، شخصا حضور پیدا می کنم ولی متاسفانه در شورای آموزش و پرورش شهرستان بسیاری از مدیران شهرستان حضور ندارند که انتظار داریم این موضوع مورد توجه قرار گیرد .
دلشاد با بیان این نکته که مولفه عدالت اجتماعی ، عدالت آموزشی است گفت : ما در آموزش و پرورش دو شعار داریم اول ارتقاء کیفیت و دوم عدالت آموزشی که اعتقاد داریم بهبود عدالت آموزشی صورت نمی گیرد مگر با تقسیم عادلانه نیروی انسانی و منابع آموزشی .
وی با اعلام بحران فضای آموزشی در آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ، گفت : اگر مسئولین استانی و شهرستان تلاش بر جمع کردن این بحران نکنند فاجعه رخ خواهد داد .
دلشاد ادامه داد : اکنون 68 هزار دانش آموز در این شهرستان وجود دارد و با میانگین افزایش سالانه 4 هزار نفر ، نیازمند افزایش اماکن آموزشی هستیم اما تا الان هیچ کاری برای افزایش فضای آموزشی در شهرستان بویراحمد صورت نگرفته است خصوصا در حاشیه شهر .
وی افزود : امسال کرونا بود و کمبود فضای آموزشی چندان به نظر نمی آمد اما اگر مشکل برای مدارس تا مهرماه حل نشود مطمئنا با مشکل جدی مواجه خواهیم شد ضمن اینکه برخی مدارس ما نیازمند نوسازی است برخی نیازمند تعمیر و برخی هم اجاره ای هستند .
اعلام بحران مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد /  انتقاد از بی توجی مدیران / دلشاد : وقتی مصوبات اجرایی نشود یعنی جلسه بیهوده است
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت : از 459 فضای آموزشی 90 مورد تخریبی است ، تعدادی تعمیری و برخی اجاره ای ها هم احتمالا در مهرماه باید تخلیه شوند ضمن اینکه در خصوص سرویس بهداشتی هم مشکلات متعددی داریم برخی فضاها یا سرویس ندارند یا نیازمند تعمیر هستند
دلشاد افزود : با این همه مشکل فضای آموزشی اما هنوز یک متر هم برای تعمیر آن اقدام نشده است و از مسئولین انتظار داریم در این زمینه همکاری کنند.
وی به مشکل بخش زیادی از دانش آموزان برای حضور در فضای مجازی اشاره کرد و گفت : با توجه بی بضاعتی دانش آموزان برای خرید تبلت  طرحی وجود دارد به نام هدایت که بر اساس آن باید معادل مشارکت مردمی و خیرین ، دولت به همان اندازه کمک خواهد کرد تا تبلت خریداری شود .
دلشاد ادامه داد : 24 هزار دانش آموزان در شهرستان بویراحمد فاقد گوشی و تبلت هستند که برخی مدیران در حد و اندازه چند نفر در هر مدرسه کمک کرده اند اما با این تعداد زیاد دانش آموز بدون تبلت نیازمند یک حرکت مهم و بزرگ هستیم .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار