امروز آخرین مهلت ثبت نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در سراسر کشور است و به گفته فرماندار قم تا پایان روز گذشته، تنها ۲۰۵ نفر داوطلب برای این حضور در این انتخابات از کلانشهر قم نامزد شده‌اند. این در حالی است که این رقم در انتخابات پیشین شورای اسلامی شهر قم، در مجموع 689 نفر بوده است.
کد خبر: ۹۴۹۸۰۳
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۴:۱۴ 18 March 2021

به گزارش تابناک قم، سه‌شنبه 26 اسفندماه، آخرین روز ثبت نام از داوطلبان ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر در سراسر کشور است و به گفته «مرتضی حیدری» فرماندار قم تا پایان روز گذشته، تنها ۲۰۵ نفر داوطلب برای این حضور در این انتخابات از کلانشهر قم نامزد شده‌اند. این در حالی است که این رقم در انتخابات پیشین شورای اسلامی شهر قم، در مجموع 689 نفر بوده است.

کاهش قابل توجه تعداد نامزدهای انتخابات شورای شهر قم، می‌تواند حاکی از ناامیدی خیل قابل توجهی از جوانان و شهروندان قمی نسبت به ارائه ایده‌های خود در امر مدیریت شهری باشد. بخش اعظمی از این احساس ناامیدی، مرهون قدرت اجتماعی است که برخی گروهها و جریانات سیاسی در قم دارند. این گروهها و جریانات با اتکا به بدنه قدرتمند اجتماعی خود در شهر قم، همواره با ارائه لیست‌های انتخاباتی اکثریت قاطع کرسی‌های انتخاباتی را تصاحب می‌کنند.

از طرفی به دلایل مختلفی برای شهروندان عادی جامعه، امکان مستمر ارائه ایده و نکته‌نظرات از رسانه‌های جمعی وجود ندارد و این عدم توزیع امکانات در تبلیغات انتخاباتی می‌تواند دلیل مهمی دیگری برای بی‌رغبتی بسیاری از افراد دارای تخصص مرتبط با مدیریتی شهری به حضور در انتخاباتها باشد.

برخی کارشناسان نیز معتقدند خروجی دولت روحانی و وضعیت معیشتی مردم، باعث مسئولیت‌گریزی و بدبینی بسیاری از افراد به تغییر وضع موجود است و این نگاه به انتخاباتها نیز سرایت کرده است. دولت روحانی با شعارهای امیدبخش توانست سرکار بیاید اما کارنامه‌ای به مراتب بدتر از دولتهای قبلی به جای گذاشته است.

بدیهی است ارائه و استفاده از ایده‌های مختلف در عرصه‌های مدیریتی _بالاخص مدیریت شهری_ سبب رشد و شکوفایی جامعه و شهروندان بوده و رهبرانقلاب نیز در فرمایشات خود، مکررا بر استفاده از نظرات و افکار جدید و ورود جوانان به عرضه‌های مدیریتی کشور تاکید داشته‌اند. برای همین نیز شرایط باید آن گونه محیا شود که جوانان با امید و قوت قلب بتوانند در انتخاباتها، توانایی‌های خود را جهت ورود به عرصه‌های مدیریتی کشور محک بزنند.

منبع: قم‌نا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار