مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، از کاهش ذخایر خونی در استان خبر داد و گفت: به تمامی گروه‌های خونی به‌خصوص منفی نیازمند هستیم.
کد خبر: ۹۴۹۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 18 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس پژمان صالحی‌فر امروز در خصوص وضعیت ذخایر خونی استان، اظهار داشت: خون و فرآورده‌های خونی نیاز همیشگی برای بیماران نیازمند است.

وی تصریح کرد: علاوه بر اینکه در ایام آخر سال با افزایش مصرف خون در مراکز درمانی مواجهه هستیم باید ذخیره حداقلی ۶ تا هفت روزه نیز برای بروز حوادث پیش‌بینی نشده در ایام نوروز داشته باشیم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه، از کاهش ذخایر خونی در استان خبر داد و افزود: به تمامی گروه‌های خونی به‌خصوص منفی نیازمند هستیم.

وی در خصوص نگرانی از شیوع ویروس کرونا در این مراکز، گفت: مراکز انتقال خون مراکز درمانی نیست و کسانی که برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کنند از هر نظر احساس سلامتی می‌کنند که تمایل به اهدای خون دارند درضمن پروتکل‌های بهداشتی در این مراکز در سطح خیلی بالایی رعایت می‌شود.

وی اشاره‌ای به سامانه «نوبت‌دهی اینترنتی اهدای خون» داشت و ادامه داد: فردا، ۲۹ اسفندماه تا ساعت ۲ بعدازظهر و از اول فروردین‌ماه تا پایان تعطیلات هم هر روز صبح و بعدازظهر از هشت صبح تا هفت غروب آماده خونگیری از اهداکنندگان هستیم.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار