رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین:
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: تاکنون ۲ هزار و ۱۶۶ نفر از کادر درمان و افراد پرخطر خطر در سطح این استان واکسینه شدند .
کد خبر: ۹۴۹۹۶۱
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۷ 18 March 2021

 

پیمان نامدار روز پنجشنبه در کارگروه ستاد کرونا استان که در استانداری قزوین برگزار شد افزود: مجموع واکسن های اختصاص یافته به قزوین سه هزار و۶۷۲ مورد بوده است که از این تعداد یکهزارو ۱۷۰ مورد ویژه کادر درمان و مابقی نیز ویژه سالمندان، جانبازان و افراد پرخطر جامعه است.
وی اظهار داشت : برای اینکه عدالت در توزیع واکسن حفظ شود تلاش می شود که به تمام کسانی که در حوزه مقابله با کووید ۱۹ فعالیت می‌کنند واکسن تزریق شود.
نامدار تاکید کرد : هر واکسن کرونا دارای یک کد است که به همراه کد ملی، برای تزریق ثبت می‌شود.
این مسوول افزود: خوشبختانه تعداد بیماران کرونایی بستری در استان با ۲۰۰ نفر ثابت است و در حال حاضر ۲۴ بیمار بدحال به دستگاه‌های کمک تنفسی متصل هستند.
نامدار تصریح کرد: از اردیبهشت ماه روند فزاینده ای رخ داد و با کنترل همه جانبه دستگاه توانستیم این بیماری را تا حد امکان کنترل کنیم که طی سه هفته گذشته تعداد بیماران ثابت مانده است، در سگزاباد و ضیاآباد کرونای جهش یافته مشاهده شد و تاکنون ۴۱ شهروند استان قزوین به ویروس جهش یافته کرونا مبتلا شده اند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین با بیان اینکه تعداد فوت شدگان این هفته تک رقمی بود، اضافه کرد :در حال حاضر ۲۴ بیمار بدحال به دستگاه‌های کمک تنفسی متصل هستند.
وی با اشاره به کمبود کیت تست در روزهای اخیر افزود: خوشبختانه ذخیره تست‌ها برای ایام عید وجود دارد وبیش از ۱۴۳ هزار تست کرونا تاکنون در استان قزوین انجام شده است که از این میزان ۳۳ هزار و ۳۴۵ مورد مثبت بوده است.
نامدار اضافه کرد: طی ۲ هفته گذشته ۲۴ نفر در سطح استان قزوین دچار کرونا جهش یافته شدند که ۲۰ نفر در سگزآباد ، ۲ نفر بویین زهرا، یک نفر ضیاآباد و یک نفر نیز در حیدریه شناسایی شدند .
وی با بیان اینکه کرونای جهش‌یافته در بین جوانان شیوع بیشتری دارد، افزود: تعداد مبتلایان به کرونا در بین خانم های خانه دار، بازنشستگان، کارمندان و کشاورزان رشد داشته است و یکی از علل میزان مراجعه برای خرید شب عید است که بسیار زیاد شده و به نظر می رسد در هفته‌های آینده تعداد مبتلایان به کرونا هم افزایش یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار