مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: ۸۰۰ واحد پلاسما به روش فرزیس و ۴۰۰ واحد به روش ریکاوری از بهبودیافتگان کرونا استان سمنان در قالب پویش شکرانه سلامت دریافت شد.
کد خبر: ۹۵۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰ 19 March 2021

بهبودیافتگان کرونا در سمنان ۱۲۰۰ واحد پلاسما اهدا کردند

 

به گزارش تابناک سمنان وحید بغدادی  ابراز داشت: استفاده از پلاسما در روند بهبود مبتلایان به کرونا نتایج خوبی داشت و انتقال خون استان سمنان در این روزها توانست نقش خود را در خدمت‌رسانی به مردم به درستی ایفا کند.

وی افزود: بهبود یافتگان کرونا از سن ۱۸ تا ۶۰ سال که حداقل یک ماه از بهبودی کامل آنان سپری شده باشد، در صورت داشتن شرایط عمومی اهدای ‌خون، می‌توانند با مراجعه به پایگاه انتقال خون در کار خیر اهدای پلاسما و نجات جان هم‌نوعان سهیم باشند.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان گفت: در حال حاضر وضعیت ذخایر خون در استان سمنان مطلوب است و مشکلی در خصوص تامین خون مورد نیاز وجود ندارد اما با توجه به تعطیلات نوروزی و افزایش ترددها در جاده‌های استان، لازم است مردم نوع‌دوست استان نسبت به اهدای خون اهتمام داشته باشند.

بغدادی با اشاره به اینکه چهار پایگاه انتقال خون در استان سمنان فعال است بیان کرد: پایگاه انتقال خون مرکز استان از ۲ تا ۱۲ فروردین هر روز در ساعات اداری فعال و آماده پذیرش اهداکنندگان است.

وی ادامه داد: پایگاه انتقال خون شاهرود نیز در روزهای دوم، چهارم، پنجم، هفتم، هشتم، نهم و دهم فروردین فعال است.

مدیرکل انتقال خون استان سمنان ابراز داشت: همچنین پایگاه انتقال خون دامغان در روزهای دوم و دوازدهم فروردین و روزهای غیرتعطیل نوروز (هفتم، هشتم،دهم و یازدهم فروردین) و پایگاه گرمسار نیز از ۶ فروردین به بعد در روزهای غیرتعطیل فعال است.

 

لطفا مارا در شبکه های اجتماعی یاری کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان
Email: semnantabnak@gmail.com
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار