در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه ۹۹ تا یکم فروردین‌ماه ۱۴۰۰ یک شهرستان در وضعیت قرمز، ۴ شهرستان استان فارس در وضعیت نارنجی، ۲ شهرستان در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد هستند.
کد خبر: ۹۵۰۲۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۴ 21 March 2021

تابناک فارس به نقل از تسنیم: بررسی آمارها و وضعیت رنگ‌بندی استان فارس به لحاظ ابتلا به بیماری کرونا در اپلیکیشن ماسک نشان می‌دهد که در بازه زمانی 25 اسفندماه 99 تا یکم فروردین ماه 1400 یک شهرستان در وضعیت قرمز، 4 شهرستان استان فارس در وضعیت نارنجی، 2 شهرستان در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد هستند.

به این ترتیب شهرستان‌های ارسنجان، مرودشت، پاسارگاد و داراب در وضعیت نارنجی، شهرستان زرین دشت در وضعیت قرمز، شهرستان‌های سروستان و رستم در وضعیت آبی و مابقی در وضعیت زرد هستند.

شمار ابتلا به بیماری در استان فارس در حال افزایش است به گونه‌ای که تعداد مبتلایان از هفته گذشته که 183 هزار نفر بوده امروز به 186 هزار و 455 نفر رسیده که نشان می‌دهد در یک هفته 3 هزار نفر به تعداد مبتلایان به کرونا در استان اضافه شده است.

این رقم بیانگر این است که به صورت میانگین روزانه بیش از 4 نفر در استان فارس به این بیماری مبتلا می‌شوند که خود زنگ هشداری برای پرهیز از تجمعات و رعایت بیشتر پروتکل‌های بهداشتی است.

در تعداد موارد بستری نیز این هفته مجموع بستری‌های استان 563 نفر بوده که نسبت به هفته گذشته کاهش 50 نفری را نشان می‌دهد که البته از همین تعداد 563 نفر نیز 98 نفر به دلیل وخامت اوضاع در بخش ویژه هستند.

با این حال توصیه به رعایت اصول بهداشتی نظیر استفاده مداوم از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شستشو و ضدعفونی کردن مرتب دست‌ها از تاکیدات مسئولان بهداشت و درمان استان فارس است.

سید روح‌الله حسینی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از مردم درخواست کرده تا با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی دورهمی‌های خانوادگی و صله رحم را امسال به صورت مجازی برگزار کرده و از این جهت مدافعان سلامت را کمک دهند.

در همین راستا و برای مقابله با این ویروس کشنده همزمان با سراسر کشور در استان فارس نیز واکسیناسیون در برهه‌های زمانی مختلف و برای گروه‌های اولویت‌دار انجام شده و در آخرین روزهای اسفندماه واکسیناسیون بیماران خاص علیه بیماری کرونا انجام شده است.

عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از انجام واکسیناسیون بیماران مبتلا به سرطان 18 تا 60 ساله در تاریخ‌های دوم، پنجم، هفتم، هشتم، دهم و یازدهم فروردین در بیمارستان آنکولوژی امیر خبر داده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار