رییس گروه موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه موزه‌های زیرمجموعه این اداره کل در تعطیلات نوروزی برای بازدید علاقه‌مندان فعال است، گفت: پذیرش بازدیدکننده به صورت محدود و با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام می‌شود.
کد خبر: ۹۵۰۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۳ 21 March 2021

 

عباس یزدانی افزود:ضوابط اجرایی متفاوتی برای دیدار از موزه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی تاریخی استان در نوروز امسال در نظر گرفته شده است و برای جلوگیری از ازدحام و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، هر یک از موزه‌ها بر اساس ظرفیت تعیین‌شده، بازدیدکنندگان را پذیرش می‌کنند.

وی حذف ارائه برشور، نقشه و بلیت کاغذی، تعیین مسیرهای دسترسی کوتاه، ضدعفونی محیط موزه و تمامی سطوح به صورت روزانه، ممنوعیت ورود نوشیدنی و خوراکی به فضای موزه و اماکن فرهنگی و تاریخی، معرفی سامانه فروش و رزرو بلیت به صورت اینترنتی و الزام استفاده از ماسک را از جمله ضوابط اجرایی در نظر گرفته شده برای فعالیت موزه‌ها در تعطیلات نوروزی امسال دانست.

یزدانی تصریح کرد: علاقه‌مندان به دیدار از موزه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی چهارمحال و بختیاری می‌توانند با مراجعه به سامانه متمرکز فروش بلیت الکترونیک به نشانی bilit.tafrihati.com تعداد بلیت و ساعت بازدید خود را به صورت غیرحضوری تعیین و انتخاب کنند.

وی یادآور شد: هم‌اکنون موزه‌های مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر، قلعه دزک و قلعه جونقان و همچنین موزه باستان‌شناسی شهرکرد از ساعت ۹ تا ۱۹ و تا پایان تعطیلات نوروزی پذیرای علاقه‌مندان است.

رییس گروه موزه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری به هماهنگی‌های انجام شده برای ارائه خدمات در موزه‌های مشارکتی و خصوصی استان در تعطیلات نوروزی نیز اشاره کرد و گفت: موزه شهرداری، موزه مردم‌شناسی، موزه علوم پزشکی و موزه طاهری واقع در شهر بروجن و همچنین موزه‌های مردم‌شناسی شهرهای کیان و فرخ شهر در صورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌توانند در این مدت پذیرای بازدیدکنندگان باشند.

یزدانی تصریح کرد: تداوم فعالیت موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی چهارمحال و بختیاری در تعطیلات نوروزی وابسته به اعلام وضعیت و رنگ‌بندی شهرستان‌ها در ستاد مقابله با کرونا است و در صورت تغییر شرایط و اعمال محدودیت‌های جدید، این فعالیت‌ها نیز با تغییراتی همراه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در استان چهارمحال و بختیاری ۲۳ موزه دولتی، خصوصی و مشارکتی وجود دارد که پیش از شیوع کرونا و در سال ۹۸ نزدیک به ۸۹ هزار نفر از این موزه‌ها دیدن کردند.

 

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار