کارشناس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم با بیان اینکه سیستم ایمنی بدن یکی از دلایل اصلی بروز یا عدم بروز علائم کرونا است، گفت: علت اصلی ابتلای دوباره افراد به بیماری کووید ۱۹ ضعف سیستم ایمنی است.
کد خبر: ۹۵۰۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۰ 22 March 2021

تابناک فارس به نقل از ایرنا:دانیال فرهیخته  افزود: ویروس کرونا این توانایی را دارد که در بدن مخفی بماند و اگر به هر دلیلی مثل استفاده از داروها، استرس، افسردگی، خستگی و... سیستم ایمنی بدن ضعیف شود، ویروس از حالت مخفی خارج و دوباره موجب بیماری می‌شود.

وی بیان کرد: پادتن کرونا در بدن یک درصد از بیماران که از آنها به عنوان آلرژی یاد می‌کنیم، به دلیل ساختار ژنتیکی بدن آنان ساخته نمی‌شود، این دسته از افراد بلافاصله بعد از ابتلا به کرونا، امکان ابتلای مجدد را دارند.

وی ادامه داد: علت بعدی ابتلای مجدد به کرونا، جهش ویروس است. اگر ویروس جهش یافته وارد بدن شود، شخص دوباره به کرونا مبتلا خواهد شد.

کارشناس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم ابراز کرد: بر اساس بر اساس مطالعات جدید، افرادی که مبتلا به کرونا شده‌اند در صورت رعایت اصول بهداشتی نزدیک به ۹۰ درصد امکان ابتلای مجدد آنها کاهش پیدا می‌کند، اما همچنان ۱۰ درصد احتمال ابتلا در این افراد نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: همچنین ثابت شده است به طور میانگین فاصله زمانی بین ابتلای اول تا دوم حدود ۶ تا ۹ ماه است، البته استثناهایی هم وجود دارد و این زمان به صورت میانگین است.

کارشناس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در بین افرادی که به کرونا مبتلا شدند، ایمنی نسبت خوبی به وجود می‌آید، ولی همچنان امکان ابتلای مجدد وجود دارد و به هیچ‌وجه رعایت نکات بهداشتی را نباید دست کم گرفت.

وی اظهار کرد: بهتر است همه افراد چه جامعه، چه آنهایی که مبتلا شده‌اند و چه آنهایی که تاکنون کرونا نگرفته‌اند، توصیه‌های بهداشتی را به صورت جدی رعایت کنند چرا که خطر ابتلای مجدد همیشه وجود دارد.

فرهیخته افزود: داده‌های فوق آخرین نتایج پژوهش‌هایی است که در نشریه European Journal of Clinical Investigation نیز منتشر شده است.

وی بیان کرد: همانطور که ثابت شده در یکصد سال گذشته عمده کاهش مرگ و میرها در جوامع بشری ناشی از تاثیر واکسن‌ها بوده و واکسن‌ها با تحریک سیستم ایمنی، عاملی مؤثر در پیشگیری از بیماری‌ها هستند.

وی ابراز امیدواری کرد که با واکسیناسیون تمام افراد، سیستم ایمنی بدن تقویت و به طور اساسی با کرونا مقابله شود.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار می‌گیرد.

برچسب ها: کرونا ، سیستم ایمنی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار