کد خبر: ۹۵۰۶۵۶
تاریخ انتشار: ۰۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸ 23 March 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، وزیر آموزش و پرورش در حاشیه نشست با شورای معاونین ، مدیران و روسای آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در نخستین نشست خود در سال جدید گفت: حجم کتاب‌های درسی برای امتحانات تعیین و در سایت سازمان پژوهش و برنامه ریزی اعلام و برای کنکور نیز به سازمان سنجش اعلام شده واز سوی این سازمان اطلاع‌رسانی می‌شود.
محسن حاجی میرزایی با بیان اینکه امسال بر اساس مجوز ستاد ملی کرونا وضعیت حضوری و غیرحضوری بودن امتحانات تعیین می‌شود، افزود: ارزشیابی از پیشرفت تحصیلی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و باید مطمئن شویم عمل آموزش با کیفیت انجام شده است.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فلسفه آموزش و پرورش ارتقاء کیفیت یادگیری است و این هدف نباید در بستر مقدمات و تمهیدات در اذهان تغییر کند، اضافه کرد: باید حضور کارگزاران تعلیم و تربیت تاثیرگذار باشد و به افزایش آگاهی و توانمندی دانش آموزان منجر شود.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه ارزشیابی مستمر یک ضرورت انکارناپذیر است، گفت: ارزیابی باید مستمر انجام و نشست‌های کاری باید به یافته‌های جدید و طراحی‌های نوع ختم شود.
وی افزود: بر اساس گزارش مدیرکل و معاونین، وروسا عملکرد استان در برخی شاخص‌ها برتر از میانگین کشور و بیانگر تلاش جمعی و خوب مجموعه آموزش و پرورش استان است.
نخستین نشست سال وزیر در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز در این نشست گفت: در کهگیلویه و بویراحمد ۱۶۰ هزار دانش آموز در سه هزار آموزشگاه تحصیل می‌کنند که ۵۲ درصد پسر و ۴۸ درصد دخترند.
هادی زارع پور افزود: ۶۶ درصد دانش‌آموزان شهری و ۳۴ درصد روستایی هستند.
وی به پراکندگی جمعیتی استان و وجود تعداد زیادی روستای کم جمعیت اشاره کرد و گفت: هزار و۳۲۳ مدرسه به صورت چند پایه ابتدایی و ۷۷۶ مدرسه زیر ۱۰ نفر دانش آموز دارند و حدود ۷۰ درصد دانش‌آموزان استان در ۳۰ درصد فضا‌های آموزشی تحصیل می‌کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان اضافه کرد: با توجه به شرایط خاص و کرونایی ۲۲۹هزار ساعت دوره آموزشی، پرورشی، بهداشت و سلامت، ورزشی، مالی و سوادآموزی برگزار شده و۶ هزار ۹۷۵ بازدید نیز انجام شد.
وی گفت: کمبود فضای آموزشی به ویژه در حاشیه شهر یاسوج، عدم تخصیص اعتبار طرح روستا مرکزی، استقبال نکردن از رشته‌های فنی و حرفه‌ای و ضرورت ارائه تجهیزات از مهمترین چالش‌های آموزش و پرورش در استان است.

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان گفت: هزار و۹۰۰کلاس درس معادل ۱۹ و۲ دهم درصد فضا‌های آموزشی استان نیاز به تخریب بازسازی و مقاوم‌سازی دارند.
داریوش کرمی افزود: سرانه فضای آموزشی استان۸ و ۲۶ صدم مترمربع است و متوسط کشور ۵ و ۲ دهم است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار