معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت:آخرین زمانی که جمعیت بستری های استان بالای ۶۰ نفر بود، مربوط به دی ماه بوده و اگر این روند ادامه داشته و کنترل نشود در چند روز آینده شاهد افزایش شمار مبتلایان و بستری ها در استان خواهیم بود.
کد خبر: ۹۵۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 24 March 2021

به‌ گزارش تابناک ایلام ؛ جمیل صادقی فر  در نشست فوق العاده ستاد استانی کرونا ایلام افزود: طی سه روز گذشته ۸۱۵ نمونه گیری از مراجعان گرفته شده که از این تعداد ۱۵۴ مورد مثبت که معادل ۲۰ درصد مراجعان است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در مدت زمان مشابه اسفندماه میزان تست های مثبت‌ کرونا به‌ میزان هفت درصد بوده و روند کنونی متاسفانه افزایشی است.

وی با ذکر اینکه اکنون ۵۴ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند، افزود: از این میزان ۱۰ نفر در دهلران، ۱۰ نفر آبدانان، ۸ نفر چرداول و ۳۰ نفر نیز در ایلام هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اعلام هشدار نسبت به افزایش شمار مبتلایان و بستری های کرونایی در استان گفت: آخرین زمانی که جمعیت بستری های استان بالای ۶۰ نفر بود، مربوط به دی ماه بوده و اگر این روند ادامه داشته و کنترل نشود در چند روز آینده شاهد افزایش شمار مبتلایان و بستری ها در استان خواهیم بود.

صادقی فر تاکید کرد کرد: این در حالی است که علاوه بر بیماران ‌کنونی شناسایی شده، بعد از بازگشت اهالی ایلام که به خارج استان سفر داشته اند، احتمال افزایش آمار وجود خواهد داشت.

وی برگزاری محافل و جشن های عروسی در شهرستان های دهلران، چرداول و دره شهر را یکی از مراکز تجمعی عنوان کرد که از عوامل شیوع کرونا محسوب می شوند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین بر لزوم مدیریت و نظارت جدی بر بقاع‌متبرکه، مهمانسرای ادارات و مدارس و بوم گردی ها در ایام تعطیلات نوروز تاکید کرد و گفت: به منظور پیشگیری از شیوع کرونا در این ایام فعال شدن نیروهای داوطلب، بسیج و سمن‌ها در قالب گشت های نوروزی و همچنین انجام تبلیغات محیطی توسط شهرداری ها نیاز است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار