رئیس پلیس فتا فارس از شناسایی و دستگیری ۳ نفر از اعضای باند رسید ساز جعلی که از طریق اپلیکیشن اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کردند در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۹۵۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۱ 25 March 2021

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: سرهنگ حشمت سلیمانی اظهارداشت: تعدادی از شهروندان شیرازی مراجعه و مدعی بودند که مورد کلاهبرداری اینترنتی از طریق رسید ساز جعلی قرار گرفته اند، لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی‌های اولیه مطلع شدند که متهمان پس از مراجعه به فروشگاه‌ها، درخواست تابلو فرش، لوازم یدکی خودرو، فرش و حبوبات می‌کنند و با ارائه یک رسید بانکی جعلی در موبایلشان، ادعا می‌کردند که پول به حساب فروشندگان واریز شده است، ولی پس از گذشت چند ساعت شکات متوجه می‌شدند که پولی به حسابشان واریز نشده است.

رئیس پلیس فتا استان ادامه داد: کارشناسان این پلیس با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی موفق شدند در این خصوص ۳ نفر کلاهبردار که اعضای یک باند بودند را شناسایی و در یک عملیات ضربتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

سرهنگ سلیمانی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه تا کنون به ۵۰۰ میلیون کلاهبرداری از ۳۵ نفر شهروند در شیراز اقرار کردند، عنوان داشت: اعضای این باند پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شدند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتا فارس از عموم مردم خواست تا هشدار‌های پلیس را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir (بخش ارتباطات مردمی) و یا با شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در ارتباط باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار