به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان، سالروز ولادت باسعادت حضرت مهدی (عج) ویژه برنامه‌های متنوعی در این بارگاه منور با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۵۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۶ 27 March 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:حجت الاسلام سلامی معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر در تشریح برنامه‌های این میلاد خجسته گفت: در شب نیمه شعبان بانگ «یا مهدی (عج) ادرکنی» راس ساعت ۲۱ همراه با قرائت دعای زیارت امام زمان (عج) "سلام الله الکامل التام" همزمان با سراسر کشور، در صحن و سرای حرم مطهر طنین انداز خواهد شد و در ادامه، آسمان حرم مطهر نورافشانی خواهد شد.

او اظهار کرد: ۸ و ۹ فروردین ماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی (ره)، حجت الاسلام رضوی اردکانی پیرامون فضایل و مناقب حضرت، ولی عصر (عج) به ایراد سخن می‌پردازد و مداحان اهل بیت (ع)، شریف زاده و سید عباس انجوی، مولودی خوانی می‌کنند.

حجت الاسلام سلامی ادامه داد: در ظهر ولادت نیز، کربلایی مهدی کریم پور، مداحی خواهد کرد. اجرای مراسم عقد زوج‌های جوان در سالن پیوند آسمانی حرم مطهر و اجرای ویژه برنامه کودکانه در دو نوبت صبح و عصر در صحن احمدی، دیگر برنامه روز میلاد است.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی حرم مطهر در ادامه به مسابقه اینترنتی که به مناسبت نیمه شعبان تدارک دیده شده است، اشاره کرد و گفت: از ۷ تا ۱۱ فروردین ماه، مسابقه "موعود ادیان" در پایگاه اطلاع رسانی حرم مطهر بارگزاری می‌شود که علاقه‌مندان برای دریافت منبع و شرکت در آزمون آنلاین این مسابقه می‌توانند به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه کنند.

او اظهار کرد: ۸ فروردین به همت معاونت اماکن و خدمات زائرین حرم مطهر و معاون عملیات سازمان امداد ونجات جمعیت هلال احمر، گنبد حرمین مطهر احمدی و محمدی علیهماالسلام، گلابشویی می‌شود و در همین روز از ساعت ۱۱ ویژه برنامه کودکانه "حضرت دلبر" در بوستان کودک برای آینده سازان فردا اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی گفت: در همین ایام، طرح معرفت زیارت، اجرا و نمایشگاه شمیم انتظار در صحن حضرت معصومه (س) برپا خواهد شد.

او، پیرامون ایستگاه‌های صلواتی که در حرم مطهر برپا می‌شود گفت: ایستگاه صلواتی موکب دانشجویان عراقی در صحن حضرت معصومه (س) و یک ایستگاه صلواتی نیز به همت هیات منتظران وصل در باب الرضا (ع) در این ایام مبارک، برپا خواهد شد.

برگزاری مراسم حزب خوانی قرآن کریم، قبل از اقامه نماز مغرب و عشاء در شبستان امام خمینی (ره) و اجرای ویژه برنامه رادیو حرم در دو نوبت صبح و عصر در صحن مطهر، از دیگر برنامه‌های این ایام خجسته است که معاون فرهنگی و تبلیغات اسلامی به آن‌ها اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار