گروه مطالبه‌گری شهید دیالمه در کهگیلویه و بویراحمد در راستای مقابله با فساد اعلام موجودیت کرد.
کد خبر: ۹۵۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶ 27 March 2021

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از فارس گروه مطالبه‌گری شهید دیالمه در کهگیلویه و بویراحمد اعلام موجودیت کرد.

در بیانیه این گروه آمده است: ﴿وَلَیَنصُرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِیٌّ عَزِیزٌ؛ اَلَّذینَ اِن مَکَّنّهُم فِی الاَرضِ اَقامُوا الصّلوةَ وَ ءاتَوُا الزَّکوةَ وَ اَمَروا بِالمَعروفِ وَ نَهَوا عَنِ المُنکَر وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ﴾

((ﻭ ﻗﻄﻌﺎً ﺧﺪﺍ ﺑﻪ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ [ ﺩﻳﻦ ] ﺍﻭ ﺭﺍ ﻳﺎﺭﻱ ﻣﻰ  ﺩﻫﻨﺪ ﻳﺎﺭﻱ ﻣﻰ  ﺭﺳﺎﻧﺪ ; ﻣﺴﻠﻤﺎً ﺧﺪﺍ ﻧﻴﺮﻭﻣﻨﺪ ﻭ ﺗﻮﺍﻧﺎﻱ ﺷﻜﺴﺖ ﻧﺎﭘﺬﻳﺮ ﺍﺳﺖ. همان کسانی که هر گاه در زمین به آنها قدرت بخشیدیم، نماز را برپا می‌دارند، و زکات می‌دهند، و امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند ﻭ ﻋﺎﻗﺒﺖ ﻫﻤﻪ ﻛﺎﺭﻫﺎ ﻓﻘﻂ ﺩﺭ ﺍﺧﺘﻴﺎﺭ ﺧﺪﺍﺳﺖ .)) سوره مبارک حج بخشی از آیات ۴۰و۴۱.

امروزه لزوم و اهمیت امر به معروف و نهی از منکر مسئولین یا مطالبه‌گری از مسئولین برای مردم شریف ایران اسلامی بیشتر از هر زمان دیگری روشن شده است و مطالبه‌گری به عنوان یکی از راه‌های مشارکت مردم در اداره‌ی کشور به شمار می‌رود. مشارکتی که وظیفه‌ی همگانی است. در همین راستا با توکل به خداوند و توسل به معصومین (علیهم‌السلام)جمعی از جوانان دغدغه مند، برای احقاق حقوق مردم و مطالبه‌ی آرمان‌های انقلاب اسلامی، اقدام به تشکیل گروه مطالبه‌گری نمودیم و این گروه مطالبه‌گری مزین به نام شهید والا مقام عبدالحمید دیالمه می‌باشد‌.

در ادامه این بیانیه آمده است: بخشی از اهداف گروه مطالبه‌گری شهید دیالمه
تلاش برای ترویج و تقویت گفتمان امر به معروف و نهی از منکرمسئولین؛ رصد و مطالبه‌گری در خصوص اجرا و نظارت صحیح بر قوانین در راستای تحقق عدالت؛ ایجاد و ترویج گفتمان مطالبه‌ی شفافیت اسناد مالی و غیرمالی، مکاتبات و صورت جلسات اداری  مطابق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات؛ رصد و پیگیری مطالبات مردمی؛ مطالبه از مسئولین و پرسشگری در خصوص حقوق مردم است.

در بخشی از این بیانیه آمده است: با توجه به نقش مهم و اساسی شفافیت در از بین بردن مقدمات فساد، گروه مطالبه‌گری شهید دیالمه بخش عمده‌ای از فعالیت خود را  به این موضوع اختصاص خواهد داد لذا به سازمان‌ها و ادارات مختلف مشمول قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات توصیه می‌شود نسبت به اجرای سریع این قانون و پاسخگویی نسبت به درخواست‌های انتشار در سامانه شفافیت اقدام نمایند.

اسامی اعضا و راه‌های ارتباطی گروه مطالبه‌گری شهید دیالمه به شرح زیر می‌باشد: 
سرکار خانم معصومه‌السادات حسینی‌صابر
سرکار خانم سمانه السادات حسینی رضایی
سرکار خانم سارا ره‌انجام
سرکار خانم مهرناز قرقانی
جناب اقای سید احسان نوروزیان
جناب اقای حسن نیکونژاد(مسئول گروه)
شماره تماس : ۰۹۹۳۱۰۷۱۸۲۸ 
صفحه اینستاگرام : _motalebehgari@

در انتهای این بیانیه آمده است: خداوند منان را شاکریم که مقارن با ایام مبارک ولادت سرداران کربلا، حضرت امام حسین(ع)، احیاگر امر به معروف و نهی از منکر و حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت امام زین العابدین(ع) توفیق آغاز فعالیت در عرصه‌ی مطالبه‌‌گری نصیبمان شد و ان‌شاءالله در ادامه‌ی مسیر لحظه‌ای ما را به خودمان وانگذارد.

﴿لَقَد أَرسَلنا رُسُلَنا بِالبَیِّناتِ وَأَنزَلنا مَعَهُمُ الکِتابَ وَالمیزانَ لِیَقومَ النّاسُ بِالقِسطِ ۖ وَأَنزَلنَا الحَدیدَ فیهِ بَأسٌ شَدیدٌ وَمَنافِعُ لِلنّاسِ وَلِیَعلَمَ اللَّهُ مَن یَنصُرُهُ وَرُسُلَهُ بِالغَیبِ ۚ إِنَّ اللَّهَ قَوِیٌّ عَزیزٌ﴾

((ما رسولان خود را با دلایل روشن فرستادیم، و با آنها کتاب (آسمانی) و میزان (شناسایی حقّ از باطل و قوانین عادلانه) نازل کردیم تا مردم قیام به عدالت کنند؛ و آهن را نازل کردیم که در آن نیروی شدید و منافعی برای مردم است، تا خداوند بداند چه کسی او و رسولانش را یاری می‌کند بی‌آنکه او را ببینند؛ خداوند قوّی و شکست‌ناپذیر است.))
سوره مبارکه الحدید آیه ۲۵

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار