حجت الاسلام قاسمی نیا گفت:پارسال۷۰ درصد فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی نهضت سوادآموزی محقق شد.
کد خبر: ۹۵۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۵ 28 March 2021

به گزارش تابناک قم، حجت الاسلام محمدرضا قاسمی نیا،معاون سواد آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به نرخ ۹۷ درصدی باسوادی در استان قم گفت: در سال جدید با توسعه کلاس‌های سواد آموزی در محلات و روستا‌ها و با تحقق شعار "سوادآموزی یکی نیاز فردی و اجتماعی" این چند درصد باقیمانده هم از نعمت باسواد از نعمت باسوادی بهره‌مند شوند.

او  از امضای تفاهم نامه با ۲۴ دستگاه دولتی و غیردولتی برای شناسایی افراد بی‌سواد و کم‌سواد و برگزاری کلاس‌های سواد آموزی خبر داد و افزود: طی تفاهم‌نامه همکاری با صدا و سیمای مرکز قم از سال گذشته و برای نخستین بار در کشور برنامه آموزشی با عنوان "صدای دانایی" در هر هفته شش کلاس درس از رادیو قم پخش شده است.

قاسمی نیا عنوان کرد: با اجرای این برنامه و همکاری سایر دستگاه‌ها پارسال ۷۰ درصد فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی نهضت سوادآموزی محقق شد و موفق شدیم ۴۰۰ کلاس سواد آموزی برای ۴۵۰۰ نفر برگزار کنیم.

او همچنین بهره‌گیری از شبکه مجازی را در پیشبرد اهداف آموزشی یادآور شد و افزود: خط قرمز نهضت سوادآموزی رعایت شیوه نامه ‌های بهداشتی است و به همین دلیل بسیاری از برنامه‌ها را به صورت غیر حضوری و به وسیله شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار