تابناک- از ابتدای اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی در استان بوشهر تاکنون هشت هزار بازرسی توسط بازرسان بهداشت محیط انجام شده است.
کد خبر: ۹۵۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷ 28 March 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک از بوشهر، طرح بسیج سلامت نوروزی با اولویت کنترل بیماری کرونا با برنامه‌های نظارت بر مراکز و اماکن حساس و نظارت بر سامانه‌های آب‌رسانی، از ۲۵ اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جاری با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط در سطح استان بوشهر در حال اجراست.

طرح بسیج سلامت نوروزی توسط بازرسان بهداشت محیط که مجهز به تجهیزات پرتابل سنجش و نمونه‌برداری از آب، مواد غذایی و سطوح هستند از ۸ صبح تا ۸ شب در ساعت‌های اداری و غیر اداری و در صورت نیاز تا ساعت ۲۴ هر شب در سراسر استان در حال اجراست.

بر اساس این گزارش، نظارت و بازرسی بهداشتی از کلیه مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی اماکن عمومی و کارگاه‌های فنی و تولیدی انجام می‌شود.

 در این بازرسی‌ها بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بهداشت فردی و سلامت شاغلین، استفاده از ماسک، بهداشت و سلامت مواد غذایی و بهداشت ساختمان، آب مصرفی، دفع صحیح پسماند و فاضلاب، کنترل دخانیات و نظافت عمومی محل تأکید می‌شود.

بر اساس این گزارش، در این طرح تعداد ۱۶۷ نفر از بازرسان بهداشت حضور دارند که طی اجرای این طرح تاکنون ۸۰۰۰ بازرسی از مراکز و اماکن تحت پوشش در استان انجام داده‌اند که ۱۲۸ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی‌شده‌اند و ۷۲ امکنه نیز پلمپ شده‌اند و همچنین بیش از ۳ تن مواد غذایی تاریخ‌مصرف گذشته و فاسد جمع‌آوری و معدوم شده است.

همچنین با استفاده از تجهیزات پرتابل بیش از ۱۸۰۰ مورد آزمایش و سنجش مواد غذایی انجام و ۱۶۲ نمونه مواد غذایی جهت بررسی به آزمایشگاه ارسال‌شده است.

همچنین در راستای نظارت بر بهداشت آب حدود ۲۸۰۰ موردسنجش کلر باقیمانده از آب شرب انجام‌گرفته و ۳۶۵ نمونه جهت بررسی وضعیت آب شرب به آزمایشگاه ارسال‌شده است.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، شهروندان محترم در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی می‌توانند موضوع را از طریق سامانه ارتباط مردمی وزارت بهداشت با شماره ۱۹۰ پیگیری کنند.

انتهای پیام/

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار