با افزایش مبتلایان به کرونا؛
ورود مسافرین به استان اردبیل و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی برخی از مردم موجب افزایش تعداد مبتلایان به کرونا شد که با نزدیک شدن به دورهمی روز طبیعت نگرانی‌ها افزایش می یابد.
کد خبر: ۹۵۱۶۵۸
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۶ 29 March 2021

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار مهر بر افزایش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در خانواده‌ها به خصوص در ایام تعطیلات نوروزی و روز طبیعت تاکید کرد و گفت: بر اساس تحقیقات انجام گرفته میزان شیوع بیماری و شدت ابتلاء به ویروس کرونا با توجه به افزایش تردد در اماکن شلوغ و تفریحات خانوادگی در حال افزایش است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از شهروندان در ایام نوروز با مسافرت و یا دید و بازدید نوروزی به عادی انگاری و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی کرونا می‌پردازند، افزود: طبق پیش بینی‌های انجام گرفته در صورتی که مردم به رعایت نکردن محدودیت‌ها و برگزاری دورهمی ها ادامه دهند در فصل بهار وارد موج چهارم و خطرناک‌تری از ویروس کرونا خواهیم شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: هر گونه تجمع و حضور در مراکز پرتردد عامل ایجاد بیماری است و انتظار می‌رود شهروندان به ویژه در روز طبیعت همچون سال گذشته پروتکل‌ها و محدودیت‌ها را رعایت کرده و از منزل خارج نشوند چرا که ازدحام در مراکز گردشگری و تفریحی در این روز اوج همه گیری کرونا را رقم خواهد زد.‌

مرگ، ۵۲ بیمار بد حال کرونایی را تهدید می‌کند

حبیب زاده در ادامه به تشریح آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان اردبیل پرداخت و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۷ بیمار جدید کرونایی با تشخیص کادر درمان در بیمارستان‌های استان اردبیل بستری شدند و با بستری این بیماران مجموع تعداد آمار بستری موجود در استان به ۱۸۰ نفر رسیده است.

وی از فوت یک نفر بر اثر بیماری کرونا در شبانه روز گذشته در اردبیل خبر داد و گفت: وضعیت ۵۲ بیمار کرونایی بستری شده در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان اردبیل نیز وخیم بوده و طبق معاینات کادر پزشکی این بیماران از وضعیت جسمی مطلوبی برخوردار نیستند چرا که میزان درگیری و ابتلاء آنها به ویروس کرونا بسیار بالا است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تعداد بهبودیافتگان کرونایی که در ۲۴ ساعت گذشته را ۲۸ نفر عنوان کرد و ادامه داد: به ازای هر بیماری کرونایی بستری شده در استان با بهبود یک بیمار مواجه بودیم اما در صورت بستری بیماران کرونایی بعد از تعطیلات نوروزی، شاهد تکمیل ظرفیت بیمارستان‌های استان خواهیم بود.

حبیب‌زاده از تزریق واکسن کرونا برای ۲۹۰ نفر از کارکنان بهداشت و درمان، پاکبانان شهرداری و جانبازان تحت پوشش بنیاد شهید در استان اردبیل خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم گروه‌های پرخطر را در استان شناسایی و هر چه سریع‌تر تا پایان بهار واکسینه کنیم تا روند ابتلاء به کرونا تا میزان بالایی کنترل و مدیریت شود.

وی وضعیت کرونا را هم اکنون در شهرهای اردبیل، پارس آباد، مشگین شهر و خلخال در وضعیت زرد و شهرهای بیله سوار، سرعین، نمین، نیر، گرمی، کوثر و اصلاندوز در وضعیت آبی اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار