رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته یک تَن از بیمارانی که نتیجه آزمایش کرونای آن مثبت بود جان خود را از دست داد.
کد خبر: ۹۵۱۶۸۹
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۵ 29 March 2021

به گزارش تابناک قم،‌محمد رضا قدیر در گفت و گویی با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در این استان اظهار داشت: در شبانه روز منتهی به نهم فروردین ماه ۵۱ بیمار با علائم کرونا توسط اورژانس مراکز درمانی قم مورد پذیرش قرار گرفتند.

وی با اشاره به بستری شدن ۳۴ تَن از این تعداد افرود: ۳۸ بیمار که طی روزهای گذشته بستری شده بودند نیز ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تعداد کل بیماران کرونایی بستری و تحت معالجه و درمان قم را ۱۵۲ تَن ذکر کرد و گفت: حال ۱۷ تَن از این بیماران وخیم می باشد.

به دنبال افزایش تعداد بستری شدگان کرونایی در قم، این استان که از روز بیستم دی ماه ۹۹ به منطقه آبی کرونایی کشور ورود پیدا کرده بود از بیست و پنجم ادسفند وارد منطقه زرد شد.

کارشناسان در خصوص وخیم تر شدن وضعیت در صورت بی توجهی مردم به توصیه های ستاد کرونا و برگزاری دورهمی ها و مهمانی ها و نیز انجام سفر هشدار می دهند. 

ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.     

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار